تاریخ انتشار:۰۶:۵۴ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: نشست شورای سلامت شهرستان لنده در محل سالن جلسات شبکه بهداشت برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اولین جلسه شورای سلامت در سال ۱۴۰۱ با حضور فرماندار، شبکه بهداشت، نماینده دادستانی، نماینده نیروی انتطامی، نماینده شهرداری، جهاد کشاورزی، هلال احمر، اتاق اصناف و بخشداران حول محور مشکلات بهداشتی و زیست محیطی عدم جمع آوری احشام از سطح شهر لنده و همچنین سیل بند برگزار گردید.

ابتدا رئیس شبکه بهداشت با اشاره مشکلات زیست محیطی و بهداشتی احشام در سطح شهر و همچنین سیل بند، اعلام کردند که حدود ۱۸۰ دامدار در این شهر وجود دارد و بالغ بر ۵۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده است، ضمن تشکر از دادستانی و نیروی انتظامی خواستار رسیدگی سریعتر و جدیت بیشتری در این زمینه گردید.
همچنین با اشاره به بحث سد معبر در پیاده‌روهای شهر، خواستار برخورد مراجع ذیصلاح با این موضوع گردید.
نماینده دادستان و دادگستری با اشاره به اقدامات قبلی اعلام کردند دادستانی در این زمینه تمام جدیت و تلاش خود را به کار بسته و بعد از این هم به کار خواهد بست اما در بحث رسیدگی سریعتر، باید تشریفات قانونی برای رسیدگی به یک پرونده انجام گیرد.
نماینده نیروی انتظامی نیز با اشاره به اینکه قریب به ۵۰ پرونده در این زمینه تشکیل و به دادگاه ارسال گردید، از اعلام آمادگی این نهاد برای پیگیری و برخورد با متخلفین طبق ضوابط و قوانین خبر داد.
نماینده شهرداری هم با اشاره به اینکه مشکلاتی در زمینه تخلیه فاضلاب سیل بند وجود دارد، به بحث لایروبی تا اعلام تصمیم نهایی در این زمینه پرداخت و همچنین از اعمال فشارها در بحث برخورد با متخلفین پرونده های احشام و سد معابر گلایه کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع داشتند.
رئیس جهاد کشاورزی به مشکلات زیست محیطی ناشی از بوی بد مرکز نگهداری دامها و بیماری های مشترک بین دام و انسان اشاره کردند و خواستار پیگیری و جدیت در این زمینه شدند.
سپس فرماندار لنده با اشاره به اینکه موضوع سلامت هم مانند امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر سلامت نباشد امنیت هم به خطر می افتد، مراجع ذیصلاح را در این زمینه دعوت کردند که با اهتمام و جدیت برخورد کنند و اعلام کردند کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست و با ادارت زیر مجموعه‌ای که کوتاهی کنند برخورد خواهد شد و تخلف آنها به مراجع ذیصلاح گزارش خواهد شد.
ایشان افزودند: این خواست مردم است و اگر کوتاهی شود حق الناس است و مصداق بارز عدم رعایت حقوق شهروندی است.
جلال دانش با اشاره به اینکه مشکل سیل بند، یک موضوعی است که از ۱۵ سال پیش وجود دارد، گفتند: چرا نباید با متخلفان برخورد شود، چرا باید اعتبار مصوب بنیاد علوی در حوزه فاضلاب لنده بخاطر کوتاهی و اهمال در شهرداری برگشت بخورد.
ایشان با اشاره به تذکراتی درباره مشکل سد معبر، گفتند: چرا کسی به این مسئله اهمیت نمی‌دهد. شهر تبدیل یک حلبی آباد شده است، اگر پیرمردی یا بیماری بخواهد از شهر عبور کند، باید از کجا عبور کند وقتی پیاده‌روها همه اشغال شده‌اند.

دانش با اشاره به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و بوی نامطبوع حاصل از نگهداری احشام و با توجه به خبرهایی مبنی بر گزارش بیماری تب مالت، از دادستان و نیروی انتظامی تقاضا کردند در زمینه برخورد با متخلفان احشام اصلا مماشات نکنند.
فرماندار لنده اعلام کرد شهرداری موظف است در بحث خروج احشام با دادستانی همکاری‌های لازم را انجام دهد.
وی از دادستان تقاضا کرد اگر به لحاظ قانونی امکان دارد، در این موضوع یک حکم کلی صادر تا نهادی ذیربط با توجه به آن حکم برخوردهای لازم را انجام دهند.
وی همچنین از شبکه بهداشت خواستند طی یک گزارش مشکلات مربوط به سیل بند را به فرمانداری ارسال کنند تا موضوع از طریق استانداری پیگیری شود.
همچنین ایشان از شهرداری خواستند تا با در نظر گرفتن محلی برای وانت‌های فروش میوه ابتدای شهر، نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند.

آنچه در جلسه شورای سلامت لنده گذشت/ کوتاهی نهادهای زیر مجموعه در حوزه سلامت اصلا پذیرفتنی نیست

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.