تاریخ انتشار:۱۴:۱۷ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: کهگیلویه و بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج تنها استانی است که محروم از سیستم پایش تصویری، پارکینگ، ایستگاه مسافر درون شهری و دیگر مسائل مشابه بوده و به گفته رئیس پلیس راهور استان رفع اینگونه معضلات جدی در حوزه زیرساخت های ترافیکی همکاری جدی متولیان امر را می طلبد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: سرهنگ جابر پیوست  اظهار داشت: ضعف و کمبود در زیرساخت های حوزه ترافیک در شهرهای استان به ویژه مرکز استان بوضوح پیداست و حجم ترافیک در ساعات مختلف شبانه روز برای مردم به معضلی تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کرونا تا حدی در استان های مختلف فروکش کرده و در ایام تعطیلات پیش رو شاهد ورود مسافران زیادی به سمت استان بخصوص در شهرهای یاسوج و سی سخت خواهیم بود باید فکری اساسی برای بهبود وضعیت کاستی ها در زمینه زیرساخت های ترافیکی در استان بویژه در این مناطق اندیشیده شود.

نبود زیرساخت های سیستم پایش تصویری در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیستم پایش تصویری در هیچ کدام از شهرهای استان وجود ندارد و این مهم یک معضل جدی در استان است.

سرهنگ پیوست تاکید کرد: چنانچه سیستم پایش تصویری راه بیافتد عملا دوربین های نظارتی بیشتر می شوند و امنیت در شهرهای استان بهتر برقرار خواهد شد.

وی افزود: همچنین گره های تصادفی در استان برطرف، نظم و انضباط بیشتر حاکم و رضایت مندی مردم بالاتر خواهد رفت که در این میان رضایتمندی مردم جزو اهداف مهم پلیس راهور استان است.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت های پایش تصویری سه شهر یاسوج، گچساران و کهگیلویه جزو اولویت های پلیس است.

نبود پارکینگ در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به یک معضل تبدیل شده است

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چیزی به اسم پارکینگ شبانه روزی در شهرهای استان وجود ندارد و شاهد حجم عظیم خودروها در معابر عمومی هستیم.

وی افزود: قطعا خیابان های شهر جوابگوی این تعداد زیاد خودرو در سطح شهرها یه ویژه شهر یاسوج مرکز استان نمی باشد و سبب بی نظمی می شود.

سرهنگ پیوست ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری کرونا فروکش کرده و مسافرت ها به استان افزایش داشته باید فکر اساسی برای معضل ترافیک در شهرهای استان به ویژه شهر یاسوج مرکز استان شود.

پایانه مسافربری درون شهری در استان وجود ندارد

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایستگاه های مسافربری در معابر شهرهای استان واقع شده اند و برای مردم ایجاد مزاحمت کرده اند.

وی ادامه داد: برای نمونه تجمع مسافران در میدان شهدای شهر یاسوج سبب بی نظمی در شهر و سلب آسایش مردم شده است.

سرهنگ پیوست گفت: انتظار می رود مسئولان مکانی مناسب برای ایستگاه های درون شهری در شهر یاسوج و دیگر شهر های استان نظر بگیرند که این مشکل برطرف شود.

آموزش های همگانی اولویت پلیس راهور در سال ۱۴۰۱ خواهد بود

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آموزش های همگانی اولویت پلیس راهور در سال جدید خواهد بود و آموزش در همه حوزه ها شامل رانندگان، دانش اموزان، پرسنل ادارات، مدارس ابتدایی، دانشگاه و غیره برای تمامی سنین اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بحث آموزش همگانی در استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و حتی تلاش شده به صورت ریشه ای از مهد کودک ها آغاز شده است.

سرهنگ پیوست ابراز داشت: استان نیاز به کارهای بیشتری در زمینه فرهنگ سازی ترافیکی دارد و رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

پلیس راهور برای پذیرش گردشگران در تعطیلات پیش رو آماده می شود

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پلیس راهور برای پذیرش گردشگران در تعطیلات پیش رو ( تعطیلات عید فطر ) آماده می شود و انتظار می رود دیگر متولیان در حوزه ترافیک پا به میدان بگذارند و کاستی ها را رفع کنند.

سرهنگ پیوست بیان کرد: شهر یاسوج در میان پنج استان واقع شده که به گونه ای کریدور شمال به جنوب محسوب می شود و پیش بینی می شود امسال حجم مسافران بسیار بیشتر باشد.

وی ادامه داد: تمامی پرسنل پلیس راهور در میدان خواهند بود و در تعطیلات مختلف به مسافران خدمات ارائه خواهند داد.

 

سرهنگ پیوست تاکید کرد: پلیس راهور تعامل خوبی را با رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی داشته و خواهد داشت و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و یا در دست انجام است.

وی ابراز داشت: بیش از سه هزار و ۹۸۰ پیامک ترافیکی در این ایام از رسانه ها ابلاغ شده و کلیپ های آموزشی مختلفی در زمینه مسائل ترافیکی نیز انتشار یافته است.

به گفته سرهنگ پیوست مجموع تصادفات جرحی و فوتی در استان امسال نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد و تعداد مجروحان ۱۲ درصد کاهش داشته اند و تعداد فوتی ها از بیست و پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ تنها یک نفر بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که پیش از آن که دیر شود مسئولان و متولیان امر چاره ای اساسی برای رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساخت های ترافیکی استان بیاندیشند و همگی در این باره احساس مسئولیت و دغدغه داشته باشند.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.