تاریخ انتشار:۱۲:۳۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: طرح پایش باقیمانده‌های دارو و سموم در مراکز جمع آوری شیر در حال برگزاری است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی این استان گفت: طرح پایش باقیمانده های دارو، سموم، فلزات سنگین و سایر مواد شیمیایی در شیر خام در مراکز تولید و جمع آوری شیر و کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.
مختار رجائی فر افزود: همه شرایط و ضوابط بهداشتی در طول زنجیره غذایی از تولید تا مصرف باید رعایت شود تا فرآورده سالم و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.
وی اضافه کرد: دامپزشکی براساس وظایف ذاتی برای کنترل وارتقاء سلامت شیرخام برنامه های متعددی را برعهده دارد که انجام پایش های فصلی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، مراکز جمع آوری شیر، خودروهای حمل شیر و کارخانجات لبنی و مراکز عرضه از مهمترین این برنامه ها است.
رجائی فر هدف از اجرای این طرح را شناسایی نقاط بحرانی ناشی از مصرف شیر خام و فرآورده‌های حاصل از آن و در نتیجه ارتقاء سلامت شیر خام و آموزش‌های لازم برای بالا بردن سطح دانش و آگاهی واحد‌های مورد پایش و همچنین ارائه راهکار‌های اصولی و فنی جهت کاهش مخاطرات شیر عنوان کرد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در این طرح 12 واحد صنعتی و روستایی پایش و تا پایان هفته جاری شاخص های بهداشتی آن ها ارزیابی می شوند.
رجائی فر با تأکید بر اهمیت سلامت شیر در همه فرآورده‌های خام دامی، از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به سامانه 1512 دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.