تاریخ انتشار:۱۲:۲۹ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان فرش بافی در استان پارسال تاکنون هفت میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت دریافت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

امیر تیمور موسویان گفت: این تسهیلات در قالب وام های ۱۰۰ میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد به تولیدکنندگان فرش در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

او برپایی دوره های آموزشی فرش بافی با شرکت ۲۰۵ تن از فعالان این حوزه با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی را از دیگر حمایت های دولت از فرش بافان استان طی پارسال عنوان کرد.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، پارسال تاکنون ۲ هزار و ۶۶۷ مورد بازرسی از کارگاه های فرش بافی استان برای راستی آزمایی تحقق بیمه فعالان این حوزه انجام گرفته است.

موسویان می گوید: همچنین براساس تفاهم نامه ای که با زندان های استان منعقد شده مواد اولیه و بیمه فعالان این حوزه تامین می شود تا ضمن ایجاد شرایط اشتغال برای این اقشار آسیب پذیر زمینه افزایش تولید فرش در استان نیز فراهم شود.

او گفت: پارسال ۷۳۳ کارت فعالیت قالی بافی در استان صادر شده و همچنین ۱۲ کارت فعالان این عرصه تمدید شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، همچنین از صدور ۸۰۰ کارت مجوز راه اندازی مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد طی یک سال گذشته تاکنون خبر داد.

موسویان گفت: همچنین در این مدت ۱۲۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.