تاریخ انتشار:۱۴:۲۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: سخنگوی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: غرق شدگی ها در استان ۷۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد امین نکویی نژاد گفت: در ساعت ۱۶ و ۴۴ دقیقه دیروز عصر یک مورد غرق شدگی در منطقه ی قلات بویراحمد گزارش شد.

او می گوید: بلافاصله پایگاه اورژانس شماره ۵ شهری یاسوج اعزام شد.

به گفته سخنگوی اورژانس استان، متاسفانه به علت طولانی بودن زمان غرق شدگی این مرد ۳۸ ساله دچار مرگ قطعی شد.

نکویی نژاد گفت: بنا به گزارش های دریافتی، فردی رهگذر به صورت اتفاقی متوجه غرق شدگی این فرد شده که ظاهرا متعاقب برق گرفتی جهت صید غیر ایمن ماهی در رودخانه قلات بوده است.

او می گوید: با توجه به وضعیت بحرانی غرق شدگی در سطح استان، اورژانس ۱۱۵ استان ضمن ابراز نگرانی عمیق از تداوم این حادثه تلخ، استدعا دارد همه نهادهای مسئول و مرتبط در امر پیشگیری اهتمام ویژه به خرج دهند.

نکویی نژاد گفت: به هر حال این میزان از غرق شدگی منجر به فوت در شروع امسال بسیار نگران‌کننده و بحرانی است و ضرورت دارد متولیان امر و صدا و سیما و رسانه ها در خصوص پیشگیری از بروز این حوادث اهتمام جدی به خرج دهند.

مسئله خلا نجات غریق در استان یک چالش جدی محسوب می شود.

توجه به وجود رودخانه های خروشان در استان، بسیاری از این رودخانه ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گرداب می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنیم.

آمار غرق شدگی ها به ترتیب در سال های ۹۶ ،۱۲ تن، ۹۷ ، ۱۳ تن و سال ۹۸ ، ۲۶ تن بوده است.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هشتم کشور در میزان متوفیات ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.