کد خبر: ۱۷۷۹۳
تاریخ انتشار:۱۵:۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ریشه‌کنی‌های ادامه‌دار گیاهان دارویی؛
عصر دنا: مسئولان و دستگاه های متولی به جز کشف و ضبط گیاهان دارویی که همان نوش دارو پس از مرگ سهراب است چه برنامه دیگری جهت محافظت از این گیاهان دارند.؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فصل بهار که می شود بحث فروش گیاهان کوهی و دارویی در سطح شهر یاسوج و استان کهگیلویه وبویراحمد داغ است که توجهات زیادی را به خود جلب می کند.

گیاهانی که من و شما دیده ایم و شاید هم مصرف کرده باشیم، اما اگر با همین شرایط پیش برویم نسل های بعد باید فقط عکس این گیاهان را ببینند چراکه ریشه کن و منقرض شده اند.

ریشه کنی گیاهان خوراکی و دارویی موضوع جدید نیست و هر ساله با آن مواجهه هستیم اما نکته قابل توجه اینجاست که چرا برنامه واحدی جهت جلوگیری از این معضل در استان وجود ندارد.

تنها راه مبارزه دستگاه های متولی از جمله منابع طبیعی استان کشف و ضبط این گیاهان است که این کار دردی نیز دوا نمی کند.

گیاهی که کنده شده است و دیگر امکان کاشت مجدد آن وجود ندارد کشف و ضبط آن ها بعد از کنده شدن چه دردی را دوا می کند.
مسئولان منابع طبیعی استان باید از ابتدا از کنده شدن گیاهان جلوگیری کنند وگرنه نوش دارو بعد از مرگ سهراب در کوه های این استان نیز تکرار می شود.

 

تا کنون برنامه جامعی از سوی مسئولان استان و دستگاه های متولی جهت جلوگیری از این ریشه کنی ها ارائه نشده است و این سوال مطرح می شود که چه برنامه ای برای این معضل در استان وجود دارد و چرا تنها به کشف و ضبط این گیاهان پس از کنده شدن اکتفا می شود؟.

در کنار این کارهایی که انجام می شود نیاز است به مردم نیز آموزش هایی جهت کاشت این گیاهان داده شود، خیلی از مردم این استان به دلیل علاقه ای که به این گیاهان دارند در حیاط خانه شان اقدام به کاشت آن ها می کنند.

اکنون می بایست دستگاه های متولی نحوه کاشت خانگی این گیاهان را به مردم آموزش داده و خطرات ریشه کن شدن آنها را گوشزد و فرهنگسازی کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار