تاریخ انتشار:۱۵:۵۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: زوج خلاق سی‌سختی در حوزه بوم‌گردی علاوه بر فعالیت در زمینه گردشگری از حافظان محیط زیست و دوست داران حیات وحش هستند که به طور قابل توجهی معتقدند که باید این طبیعت زیبا حفظ شود و از تمام وسایل دور ریز و زباله‌ها با خلاقیت از آنها دوباره استفاده کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خانه به خانه شهر سی‌سخت این شهر توریستی و گردشگری به شرط حمایت دستگاه‌های متولی از جمله گردشگری قادر به جذب گردشگر و رونق اشتغال است.

شهر زیبا و توریستی سی‌سخت که در دامنه دنا آرمیده مردمانی میهمان نواز دارد که بیشتر مردمانش اهل قلم و تحصیل کرده هستند و تا به امروز ده‌ها نخبه بزرگ تقدیم کشور کرده‌اند.

سی‌سخت همان گونه که از اسمش پیداست عنوان شهر توریستی را یدک می‌کشد و از آن به عنوان بهشت جنوب غربی ایران یاد می‌شود که دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوانی از جمله چشمه میشی، گردنه بیژن، کوه گل، دریاچه‌های مشرف به کوه گل، آبشار تنگ نمک، غار نول، آبشار ناری و ده‌ها جاذبه خدادادی دیگر و در نهایت 40 قله بالای 4000 متر با عنوان آلپ ایران است که در طول سال  گردشگران و توریست‌های زیادی را از نقاط مختلف کشور و دیگر کشورها به شهر سی‌سخت می‌کشاند.

اما متاسفانه همیشه این شهر گردشگری و توریستی از نبود زیر ساخت‌های گردشگری رنج برده و متولیان امر هم تا به امروز کار آن چنانی انجام نداده‌اند.

مردم شهر سی‌سخت در صورت حمایت مسؤولان میراث فرهنگی و گردشگری هر کدام می‌توانند در جذب توریست نقش داشته باشند و موجب رونق صنعت گردشگری در شهر سی‌سخت شوند.

اما در این میان در شهر سی‌سخت یک زوج خلاق، خوش سلیقه و با تجربه به همراه فرزند خود توانسته‌اند خانه قدیمی پدری خود که که به آنها ارث رسیده را طوری طراحی کنند که بتواند گردشگران و توریست‌های زیادی را به شهر سی‌سخت بکشاند و باعث رونق گردشگری شوند.
 


آقا و خانم خرمی توانسته‌اند با استفاده از شاخ و برگ درختان و دیگر وسایلی که در طبیعت رها سازی می‌شوند دکوراسیون و مبلمان خانه را سنتی و ساده ایجاد کنند و با بهره گیری از آداب و رسوم اجداد خود خانه را تزئین کنند و یک بوم‌گردی زیبا و منحصر به فرد در شهر سی‌سخت آماده کنند تا بتوانند منظره مفرح برای گردشگر و توریست ایجاد کنند.

خانم خرمی مدرس زبان انگلیسی است و می‌تواند به راحتی با توریست‌هایی که به شهر سی‌سخت وارد می شوند ارتباط برقرار کند و آداب و رسوم مردمان این سرزمین را برای آنها یادآور شده و غذاهای سنتی شهر سی‌سخت را به آنها معرفی کند.

زوج جوان سی‌سختی می‌گویند در صورتی که میراث فرهنگی و گردشگری آنها را حمایت کند آمادگی کامل دارند تا هر توریستی که وارد شهر سی‌سخت می شود را بپذیرند و به‌طور کاملا سنتی حتی در طبخ غذاهای سنتی محلی به آنها خدمات‌دهی کنند تا با خاطره‌ای خوش شهر توریستی سی‌سخت را به مقصد کشورشان ترک کنند.

این زوج خلاق سی‌سختی علاوه بر فعالیت در زمینه گردشگری از حافظان محیط زیست و دوست داران حیات وحش هستند که به طور قابل توجهی معتقدند که باید این طبیعت زیبا حفظ شود و از تمام وسایل دور ریز و زباله‌ها با خلاقیت از آنها دوباره استفاده کرد. 
 


 

برچسب ها: بوم‌گردی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.