تاریخ انتشار:۱۵:۵۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛ سپاه نماد تحرک وخدمت در جامعه و نهادی برآمده از بطن مردم است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل آموزش و پرورش این استان به همراه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد و مدیر آموزش و پرورش عشایر با فرمانده سپاه فتح استان دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به نقش سپاه در پیروزی و تداوم انقلاب اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی به حق فرمودند اگر سپاه پاسداران نبود کشور هم نبود.

عزت خواه به همکاری‌های خوب مجموعه سپاه با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه فتح در زمینه اردو‌های علمی، ورزشی، تفریحی و تدریس کتاب آموزش دفاعی همکاری خوبی دارند که نشان می‌دهد آموزش و پرورش و سپاه تفکیک ناپذیرند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های بویراحمد، و گچساران بیان کرد: اول مهر سال جدید ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز جدید به دلیل مهاجرت به جمع دانش آموزان در بویراحمد افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۰درصد مدارس در روستا هستند که ۴۰ درصد جمعیت را در خود جای داده و این در حالی است که ۴۰ درصد فضای آموزشی در شهر قرار دارد که ۶۰ درصد جمعیت را پوشش می‌دهند.

عزت خواه سرانه فضای آموزشی در کشور را ۸ و ۲ دهم عنوان کرد و گفت: این آمار‌های غلط باعث شده خیران کمتر به استان ما توجه کنند چرا که اعلام شده سرانه فضای آموزشی مطلوب است، لذا تلاش می‌کنیم آمار واقعی آماده و ارائه شود.

وی در ادامه از ساخت چهل زمین چمن مصنوعی، هشت زمین ساحلی و هشت سالن ورزشی در استان با همکاری معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بخشی از بودجه آن به استان اختصاص داده شد و بقیه مشارکتی است که امیدوارم سپاه فتح هم در این مهم سهیم باشد تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اظهاری امیدواری کرد: مجموعه بسیج سازندگی سپاه در بخش محرومیت زدایی به فضا‌های آموزشی، تجهیز نمازخانه مدارس و احداث سرویس‌های بهداشتی یاریگر آموزش وپرورش باشد.

رفع مشکلات جامعه مستلزم توجه به حوزه آموزش و پرورش است

 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: سپاه برای تحقق اهداف با آموزش و پرورش همراه است چرا که خروجی کار آموزش وپرورش در تربیت نسل‌های آینده بسیار مهم و بسیاری از مدیران دستگاه‌های دیگر از بدنه آموزش وپرورش است.

سردار حمید خرم دل با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص کمبود فضای آموزش وپرورش افزود: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم و رایزنی لازم برای رفع پاره‌ای از مشکلات در مناطق محروم و روستا‌ها انجام شود. 
وی با اشاره به این که برخی از مجموعه‌های سپاه به طور مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند ادامه داد: یکی از این مجموعه‌ها بسیج دانش آموزی است به طوری که در طرح شهید بهنام محمدی رتبه یک کشور را داریم و دانش آموز این استان رئیس مجلس دانش آموزی کشور است.

خرمدل به موضوع راهیان نور هم اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های مهم تربیتی اردو‌های راهیان نور است که امسال انجام شد و حتماً برای سال آینده حجم خوبی از دانش آموزان را اعزام کنید که بسیار موثر است.

کورش دلشاد مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این نشست به استیجاری بودن ۳۸ فضای آموزشی و کمبود شدید تجهیزات از قبیل میز و صندلی در شهرستان بویراحمد و تراکم جمعیت بالای دانش آموزی اشاره کرد و گفت: شهرستان بویراحمد به دلیل مهاجر پذیری هر ساله بر جمعیت دانش آموزی آن اضافه می‌شود که نیاز است همه دستگاه‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.