تاریخ انتشار:۱۵:۴۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: اجرای طرح زیر ساخت های گردشگری در حاشیه رودخانه‌ها از جمله راهکار‌های پیشگیری از غرق شدگی است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای این استان گفت: نقاط حادثه خیز رودخانه ها و آبراهه های استان که در اثر سیلاب و طغیان می توانند خسارات جانی و مالی به بار بیاورند، شناسایی شده اند.

آرش مصلح با اشاره به وقوع حوادث تلخ غرق شدگی در مناطق مختلف استان افزود: باید به سرمایه گذاران اجازه داده شود با اجرای طرح های گردشگری در حاشیه دریاچه سدها و رودخانه ها زمینه تفریح سالم با آموزش و تجهیزات لازم برای مردم و خانواده ها به ویژه نوجوانان و جوانان فراهم شود تا شاهد حوادث تلخ غرق شدگی نباشیم.
وی ادامه داد: ۱۵۰ تابلو فلزی هشدار دهنده در مناطق حادثه خیز رودخانه ها و دریاچه سدها نصب کرده ایم که همه این تابلوها سرقت شدند که با این وشجود در مناطقی که جاده دستری دارند ۶۰ تابلو بتنی نصب شده است.
مصلح بیان کرد: در برخی مناطق سه تابلو "شنا کردن ممنوع" نصب کرده ایم اما متاسفانه همچنان اقدام به شنا می کنند و باید از طریق رسانه ها و ائمه جمعه در این زمینه کار فرهنگی شود تا بتوانیم به کاهش تلفات ناشی از غرق شدگی کمک کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای این استان گفت: فرمانداری از طریق دهیاران و شوراها برای اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم و مسافران برای پیشگیری از غرق شدگی در رودخانه ها می توانند کمک کنند.
وی ضمن هشدار نسبت به افزایش نگران کننده غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید ستاد مدیریت بحران استان نشستی اختصاصی برای موضوع غرق شدگی در رودخانه های استان برگزار کند تا وظایف هر دستگاه مشخص شود و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مصلح با بیان اینکه عملیات ساماندهی ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان انجام شده است، افزود: تاکنون ۸۴۰کیلومتر از رودخانه های استان مطالعات مهندسی انجام شده، ۹۲۲ کیلومتر در حال اجرا است و مطالعات تکمیلی ۴۹ کیلومتر آن نیز انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت کشور، ۱۰ درصد رودخانه های و آبراهه های کشور را دارد، بیان کرد: اعتبارات استان برای ساماندهی رودخانه ها محدود اما حجم عملیات ساماندهی رودخانه ها نامحدود است که انتظار اختصاص اعتبار از سوی استان و کشور برای دستگاه‌های متولی در این زمینه داریم.
کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار کیلومتر آبراهه و مسیل‌، ۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه دائمی و دارای آب، دو سد، ۸ شبکه آبیاری، دو سد در حال احداث و حدود ۱۰ پروژه بزرگ آبی در حال اجرا وجود دارد.
دو خواهر ۸ و ۱۲ ساله در رودخانه روستای "کندیده" شهرستان بهمئی، یک مرد ۴۰ ساله در رودخانه بخش "چیتاب"، یک نوجوان ۱۷ ساله در منطقه "دژ سلیمان" شهرستان گچساران و یک کودک ۱۰ ساله در مخزن آب منطقه "گلال" بخش لوداب فوتی های ناشی از غرق شدگی استان در ایام نوروز بوده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین