تاریخ انتشار:۱۵:۴۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد درباره ابتلای کودکان به بیماری سرخک در کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به شیوع گسترده بیماری سرخک در کشور افغانستان، گفت: با توجه به تردد اتباع این کشور در استان خطر انتقال بیماری سرخک به افراد حساس به ویژه کودکان وجود دارد.

یزدان پناه افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرخک، همه والدین دارای فرزند زیر ۵ سال وخانم‌هایی که قصد باردار شدن دارند فارغ از هر ملیتی، باید برای تزریق واکسن سرخک به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز هیچ مورد مثبتی از این بیماری مشاهده نشده است از شهروندان خواست، در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله تب و بثورات پوستی (دانه‌های قرمز روی پوست) به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

کرمی کارشناس بیماری‌های واگیر دار در شهرستان بویراحمد گفت: واکسن سرخک در ایران در قالب واکسن سه‌گانه ام ام آر که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون است استفاده می‌شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.