تاریخ انتشار:۱۴:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: فرماندار کهگیلویه گفت: فاز اول طرح آبرسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید عبد العزیز موسوی اظهارداشت: با برنامه های برنامه پیش بینی شده در صورت همکاری پیمانکار فاز این طرح ملی به طول ٢٨ کیلومتر تا پایان ١٤٠١ به بهره برداری می رسد .

وی بیان کرد: در فاز اول این طرح از تصفیه خانه خیرآباد تا شهر دهدشت باید سه ایستگاه پمپاژ و پنج مخزن اجرایی شود.

موسوی تصریح کرد: با اجرای طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده که اکنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آب موردنیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تامین می‌شود.

وی عملیات انجام شده را تاکنون شامل لوله گذاری به طول 9هزار و ٨٢٠ متر، خاکبرداری و بازگشایی مسیر جاده سرویس به طول ٢٣ کیلومتر، احداث مخزن ٥٠٠٠ متر مکعبی (مخزن شماره ۴) و شروع عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد عنوان کرد.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح زیربنایی هزینه شده، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست طرح یاد شده هشت هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال با احتساب احداث تصفیه‌خانه است.

موسوی افزود: قطعه دوم از دهدشت تا چرام به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت ثقلی و قطعه سوم نیز از دهدشت به شهرهای سوق و لنده به طول ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: پروژه دارای پنج مخزن با ظرفیت ٤١ هزار و ٥٠٠ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از مخازن احداث و ۲ مخزن نیز در مرحله احداث است.

موسوی با اشاره به روند کند اجرایی این طرح گفت: با وجود دستاورد های عظیم قرارگاه خاتم در امر عمران و آبادانی کشور به سرانجام نرسیدن این پروژه قابل قبول نیست.

وی افزود: انتظار می رود قرارگاه به عنوان پیمانکار دولت اعتماد و رضایت مردم را بر دلایل فنی و مالی پروژه ترجیح دهد.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده است.

در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد.

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.