تاریخ انتشار:۱۱:۴۹ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: فاز نخست مجتمع گردشگری و سفره‌خانه سنتی در شهرستان باشت شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد تا شهر باشت بتواند به نیازهای گردشگران پاسخ بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح گردشگری گفت: تلاش مدیران حوزه گردشگری و سرمایه گذار مجتمع توریستی تفریحی محمدی شایسته قدردانی است.

سعید طالبی پور ابراز کرد: این مجتمع گردشگری در زمینی به مساحت پنج هزار متر واقع در پارک تپه ای شهرستان باشت ساخته شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای ساخت این طرح گردشگری تاکنون هزینه شده و برای اجرای فاز دوم این طرح ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

طالبی پور اظهار داشت: در فاز نخست این طرح گردشگری آلاچیق، سکوی نشیمن، کافی شاپ، رستوران و فضای سبز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: در فاز دوم طرح مجتمع گردشگری و سفره خانه سنتی محمدی ۶ سوئیت اقامتی پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن بزودی خواهد شد.

طالبی پور با بیان اینکه شهرستان باشت فاقد سوئیت اقامتی است گفت: با راه اندازی این سوئیت های اقامتی بخشی از مشکل اقدامات مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان برطرف خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت نیز گفت: این مجتمع با اشتغالزایی ۱۵ نفر به صورت مستقیم و با حمایت میراث فرهنگی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.

صادق ماندنی زاده ابراز کرد: طی ۳سال اخیر در حوزه گردشگری باشت اقدامات چشمگیری انجام شده و این تحولات در حوزه گردشگری نتیجه کار تیمی و وحدتی است که در شهرستان جریان دارد.

وی ساخت پنج اردوگاه تفریحی، سه اقامتگاه بوم گردی و یک مجتمع خدماتی و رفاهی را از مهمترین اقدام انجام شده در چند سال اخیر در باشت اعلام کرد.

ماندنی زاده تصریح کرد: میراث فرهنگی این شهرستان برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای زیرساخت های گردشگری در شهرستان آمادگی دارد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری برای ایجاد کمپ های گردشگری در مناطق عشایری و اقامتگاه های بوم گردی از مهمترین زیرساخت های مورد توجه میراث فرهنگی شهرستان است.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین