تاریخ انتشار:۱۳:۲۷ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: سفر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بازدید از اورژانس اجتماعی ، مرکز بیماران روانی طلوع و مرکز جامع مبتنی بر تداوم درمان اعتیاد روزهای روشن در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دیروز جلسه شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان با سفر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور به استان و حضور مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدکریم آریا در ابتدای جلسه اظهار داشت: حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی در هفته دوم فروردین 1401 به استان را به فال نیک میگیریم و از رویکرد جدید سازمان به منظور توجه ویژه به استان های کم برخوردار تقدیر می کنیم.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در گزارشیوضعیت موجود منابع سازمان(مالی؛ انسانی و ابنیه و املاک) و همینطور جامعه هدف بهزیستی استان را تشریح کرد و ادامه داد: امیدواریم با کمک دولت جدید و سیاست های امیدوارکننده مجموعه مدیریت ستاد سازمان بهزیستی کشور، بتوان نوید روزهایی بهتر به منظور رفاه و یاری به جامعه هدف و پرسنل بهزیستی تمامی استان ها؛ خصوصا استان های کم برخوردار را داد .

آریا پیگیری ها به منظور تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی را بحثی ملی و بسیار مهم دانست و افزود: امیدواریم مجموعه همکارانمان در سازمان بهزیستی کشور جهت تعیین تکلیف نیروهای شرکتی به منظور ایجاد قرارد مستقیم با سازمان و همچنین تبدیل و تغییر وضع کارکنان قراردادی که اکثرا سوابق بیش از 15 سال دارند، که البته موضوعی کشوری است، رایزنی و پیگیری های لازم در مجلس و وزارتخانه ها را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان خواستار تداوم ارائه تسهیلات قرض الحسنه به تمامی پرسنل بهزیستی استان افزود: امیدواریم با توجه به شرایط خاص کاری و حقوق پایین سازمان بهزیستی بحث احیای بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری و اعطای تسهیلات قرض الحسنه برای استان های کم برخوردار پیگیری و اجرایی گردد ؛ و از طرف دیگر از آنجائیکه استان ما تنها استانی است که از داشتن یک سالن ورزشی برای توانمند سازی جامعه هدف و رفاه کارکنان بی بهره می باشد امیدواریم و آنجائیکه معاون محترم عمرانی استانداری دادن زمین به شرط تامین منابع مالی را متقبل شده اند سازمان بهزیستی کشور حمایتی ویژه در این زمینه داشته باشد.

آریا رویکرد مجموعه همکاران در سازمان بهزیستی کشور نسبت به این استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بعلت پیگیری های مکرر جامعه هدف پشت نوبت به منظور برقراری مستمری و دغدغه ای که در این زمینه وجود دارد؛ انتظار می رود تمامی 6 هزار مددجوی پشت نوبت سازمان با همان نگاه ویژه مورد عنایت قرار گیرند و با توجه به مشکلات روز افزون آسیب های اجتماعی در سطح کشور و به تبع آن در استان ما بحث افزایش منابع و بومی سازی آسیب ها و اصلاح و تدوین آئین نامه ها ی کشوری مورد پیگیری و توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه روشنفکر ؛نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من بعنوان نماینده مردم در مجلس شرمم می آید که عنوان کنم بسیاری از مردم استان ما در روستا و در شرایط سخت زندگی می کنند و شرایط و وضعیت به گونه ای است که بسته ها و کمک های معیشتی در اختیار آنان قرار گیرد و تامین و تجهیز وسایل توانبخشی از نیازهای ضروری می باشد که همت جدی را در این زمینه می طلبد .

روشنفکری همکاری سایر دستگاه های دولتی با سازمان بهزیستی به منظور رعایت قانون جامع حمایت از معلولین را خواستار و افزود: آرزوی ما بعنوان خدمتگزار این مردم این است که روزی را ببینیم که دیگر شاهد محرومیت و کم برخورداری در هیچ کجای کشور خصوصا در این استان نباشیم و انتظار می رود از آنجائیکه افراد زیادی سالهاست پشت نوبت برقراری مستمری هستند مورد عنایت ویژه قرار گیرند و همکاری های لازم درخصوص بحث 50% فوق العاده ویژه برای کارکنان بهزیستی بخاطر نوع کارشان و سختی هایی که متحمل می شوند صورت پذیرد.

دکتر سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه زحمات پرسنل بهزیستی به خصوص در استان ها قابل توصیف نیست افزود: باید از مجلس بخاطر رویکرد ویژه ای که به سازمان بهزیستی دارند تشکر کرد و توجه به دستگاه های حمایتی مانند بهزیستی که قشر ضعیف و نیازمند را پوشش می دهد بسیار ارزشمند است که تداوم وضع موجود عملکرد این سازمان را در قبال سایر وظایف محوله ارتقاء می بخشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تلاش و پیگیری هایی صورت گرفته به منظور برقراری مستمری مددجویان پشت نوبت بهزیستی در سال 1401 را امیدوار کننده دانست و در ادامه افزود: همه تلاش ما برای رقم خوردن اتفاقات خوب خواهد بود و از الان به استان کهگیلویه و بویراحمد قول خواهیم داد و تقبل خواهم نمود تمامی درخواست های تسهیلات اشتغالزایی مرتفع و تامین گردد؛ ضمناً در تلاشیم سال 1401 دغدغه تامین جهیزیه برای جامعه هدف نیز برطرف گردد.

دکتر حسینی برقراری فوق العاده ویژه را وظیفه سازمان اداری استخدامی کشور دانست و افزود: همه ما می دانیم کمترین حقوق در جمهوری اسلامی برای سازمان بهزیستی لحاظ گردیده و ایمان دارم اگر قرار باشد دستگاهی فوق العاده ویژه یا سختی کار دریافت کند؛ ان دستگاه بهزیستی است و امیدواریم مجموعه همکاران در سازمان اداری استخدامی کشور عنایت ویژه ای به این موضوع داشته باشند و نمایندگان استان ها بتوانند با رایزنی های گسترده و مداوم در احیای این موضوع و همچنین اجرای قانون جامع حمایت از معلولین مانند همیشه نقش پررنگی داشته باشند .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.