تاریخ انتشار:۲۱:۳۱ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: کارخانه داران شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد خودسرانه قیمت این مصالح را ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در حالی که تورم و افزایش محسوس قیمت‌ها به خصوص مصالح ساختمانی سبب بروز نگرانی و افزیش فشار بر مردم و اقشار آسیب پذیر شده است، برخی کارخانه داران شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سال در اقدامی خودسرانه اقدام به افزایش 100 درصدی انواع شن و ماسه کرده‌اند.

این کارخانه داران بدون هماهنگی با مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت در اقدامی خودسرانه قیمت ماسه شسته را 65 هزار تومان، ماسه شکسته 63 هزار تومان، شن نخودی و بادامی 55 هزار تومان و ماسه بادی را 38 هزار تومان را تعیین کرده‌اند که با واکنش شدید مردم روبه‌رو شده است.

حال باید از مسولان و متولیان امر پرسید چرا باید کارخانه داران به صورت خودسرانه اینگونه افزایش قیمت‌ها را در برنامه خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه درخواست کارخانه داران شن و ماسه مبنی بر افزایش قیمت در دست بررسی است، گفت: تا قبل از تعیین تکلیف موضوع هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی است.

سالار حسین پور خواستار برگشت قیمت‌ها به قیمت مصوب قبل شد و افزود: در غیر این صورت اقدام قانونی لازم انجام می‌شود.

عیسی حسنی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نرخ شن و ماسه اعلامی سازمان صمت را حجت برای کارخانه داران دانست و بیان کرد: اگر کارخانه‌های شن و‌ ماسه توجه نکنند تعزیرات به شدت جریمه می‌کند.

شنیده شده که افزایش نرخ شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد توسط کارخانه داران با هماهنگی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوده که تاکنون این موضوع توسط مرجع رسمی تایید یا رد نشده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.