تاریخ انتشار:۲۳:۰۸ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تعداد پرونده‌های بررسی شده در خصوص مصدومیت بر اثر کار، تصادف، نزاع و قصور پزشکی را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیر کل پزشکی قانونی این استان با اشاره به اینکه بویراحمد با دو هزار و ۹۵۴ پرونده بیشترین مراجعه کننده با ادعای نزاع را در سال گذشته داشت گفت: ۳۰۵ پرونده مربوط به مصدومیت‌های ناشی از کار بود.
آمار متوفیان ناشی از حوادث رانندگی
کامروز امینی افزود: مجموع متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی استان در یازده ماهه سال گذشته ۲۰۵ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳.۴ درصد افزایش داشته است.وی با اشاره به اینکه از کل متوفیان ارجاعی، ۴۶ نفر زن و ۱۵۹ نفر مرد بوده اند بیان کرد: این آمار به تفکیک ادارات پزشکی قانونی شهرستان‌های بویراحمد ۱۲۸ نفر، گچساران ۴۲ نفر، کهگیلویه ۳۱ نفر، بهمئی ۳ و باشت یک نفر تعلق دارد.
ورود ۳۸۸۹ پرونده مصدوم حوادث رانندگی در پزشکی قانونی
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مصدومان نیز گفت: مراجعین با ادعای مصدومیت ناشی از تصادف به ادارات پزشکی قانونی استان در یازده ماهه سال جاری، سه هزار و ۸۸۹ نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد افزایش داشت.
مراجعه پنج هزار و ۱۰۹ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی
وی همچنین گفت: در یازده ماهه سال ۱۴۰۰، پنج هزار و ۱۰۹ نفر با ادعای نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
امینی بیان کرد: در این مدت، از مجموع مراجعه کنندگان با ادعای نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان، سه هزار و ۹۱۲ نفر مرد و هزار و ۱۹۷ نفر زن بودند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بویراحمد با دو هزار و ۹۵۴ پرونده، کهگیلویه با ۹۹۵ پرونده و گچساران با ۶۷۶ پرونده بیشترین مراجعه کننده با ادعای نزاع داشته‌اند گفت: طی یازده ماه سال ۱۴۰۰، مجموعاً ۳۱۲ پرونده فوتی و مصدومیت ناشی از حوادث کار در سطح استان ثبت شد.
ورود ۳۰۵ پرونده مصدومیت‌ ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی
این مسئول با بیان اینکه از این تعداد ۳۰۵ پرونده مربوط به مصدومیت‌های ناشی از حوادث کار بود، افزود: ۳۰۲ نفر از این تعداد مرد و ۳ نفر زن بوده‌اند.
وی همچنین تصریح کرد: بر اساس آمارها، بیشترین مصدومین به ترتیب به ادارات پزشکی قانونی شهرستان‌های بویراحمد ۱۲۶، گچساران ۱۰۰، کهگیلویه ۵۴، دنا ۱۶، بهمئی ۷ و باشت ۲ مورد ارجاع شده اند.
امینی در عنوان کرد: در یازده ماهه سال ۱۴۰۰، ۷ مورد فوت نیز ناشی از حوادث کار در سطح استان ثبت شد که ۳ مورد سقوط، ۲ مورد برق گرفتگی و ۲ مورد نیز به علت اصابت جسم سخت بود.
کاهش ۳۰ درصدی پرونده شکایات قصور پزشکی
مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی یازده ماه سال گذشته، ۱۹۷ پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است گفت: از این تعداد ۷۰ پرونده با موضوع قصور پزشکی مورد ارزیابی و کارشناسی تخصصی قرار گرفت.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.