تاریخ انتشار:۱۹:۰۵ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: از ابتدای اجرای طرح نوروزی بیش از یک میلیون خودرو از جاده های کهگیلویه و بویراحمد تردد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه دیروز ۲۱۹ هزارو ۳۰۰ تردد در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد توسط دوربین‌های ثبت تردد ثبت شده است گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۷ درصد افزایش داشته است.
ثبت تردد یک میلیون خودرو در جاده های کهگیلویه و بویراحمد
عابد محمدی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی راهداری که از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا روز ۱۴ فروردین ادامه دارد یک میلیون و ۶۱۳ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های استان تردد کردند که ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی ادامه داد: تردد روزانه در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۷ هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.
تردد ۲۴۳ هزار دستگاه خودرو در کهگیلویه و بویراحمد در هشت روز اخیر
محمدی بیان کرد: در این مدت ۲۴۳ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده، ۱۸۳ هزار خودرو از استان خارج شده و بقیه نیز در سطح شهر در حال تردد هستند.
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بیشترین تردد در روز سوم فروردین ۱۴۰۱ مربوط به جاده گچساران بابامیدان با ۳۲ هزار و ۴۰۰ خودرو و دومین جاده پرتردد کهگیلویه و بویراحمد نیز با ثبت ۲۸ هزارو ۷۰۰ خودرو مربوط به جاده یاسوج اصفهان بوده است.
توصیه پلیس به مسافران: برگشت را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنید.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه ادارات از روز شنبه باز هستند و کسانی که قصد بازگشت به محل سکونت خود را دارند برگشت خود را به ساعات پایانی روز جمعه موکول نکنند.
سرهنگ ویسی پور افزود: افرادی که در شیفت دوم ایام نوروز قصد مسافرت را دارند حتما وسیله نقلیه خود را قبل از سفر بازنگری کنند تا از ایمنی وسیله نقلیه خود مطمئن شوند.
خطای انسانی عامل ۹۰ درصد تصادف ها
بهنام ویسی پور با بیان اینکه خطای انسانی عامل ۹۰ درصد از تصادف ها است افزود: جاده یاسوج_اصفهان از نظر تلفات جاده‌ای بیشترین تلفات را داشته است و جاده گچساران به باشت نیر در رتبه دوم بوده است.
وی بیان کرد: بیشترین عامل تصادفات در ایام نوروز نیز تخطی از سرعت مطمئنه، توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و رعایت نکردن حق تقدم بوده است.
رانندگان هنگام مسافرات خواب کافی داشته باشند
ویسی پور به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه خستگی و خواب آلودگی از عوامل مهم در بروز حادثه است، هنگام مسافرت خواب کافی داشته باشند و در حین رانندگی نیز به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شعاری که امسال پلیس راهنمایی و رانندگی قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.