تاریخ انتشار:۲۱:۲۹ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت قوانین رانندگی عامل اساسی در پیشگیری از حوادث جاده ای است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ علی وارستگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به شلوغی تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز از رانندگان محترم درخواست داریم، نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از پیش کوشا باشند.

وی با تاکید بر این که رانندگان از عجله، شتاب و سرعت غیرمجاز در رانندگی بپرهیزند، تصریح کرد: رعایت سرعت مطمئنه، توجه به جلو و حفظ فاصله مناسب با خودروهای دیگر امری ضروری بوده و از وقوع حوادث رانندگی پیشگیری می‌کند.

معاون فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پلیس شبانه روز برای برقراری نظم و امنیت جاده‌ها تلاش می کند، تاکید کرد: رانندگان سفرشان را طوری زمان بندی کنند که نیاز به سفر با سرعت غیر مجاز نباشد.

وی با آرزوی سلامتی و امنیت برای مسافران نوروزی از رانندگان خواست که مسیر سفر را جزو سفر خود محسوب کرده و فقط به فکر رسیدن به مقصد نباشند و نشاط نوروزی را با عجله و شتاب به نگرانی برای خود و خانواده ها تبدیل نکنند.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار