تاریخ انتشار:۱۱:۲۸ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از استقبال بی‌نظیر گردشگران نوروزی از واحدهای بوم‌گردی استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید طالبی‌پور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت‌شده در سامانه آمار و نظارت بر تأسیسات گردشگری، پذیرش گردشگران نوروزی در واحدهای بوم‌گردی مناطق روستایی و عشایری استان روند افزایشی نسبت به سایر مکان‌های اقامتی استان داشته است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اقدام نویدبخش توسعه صنعت گردشگری همراه با اشتغال‌زایی برای جوامع روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

طالبی‌پور افزود: در حال حاضر اقامتگاه‌های بوم‌گردی و طبیعت‌گردی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی برای مسافران و گردشگران محسوب می‌شود و این ظرفیت در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک انواع جاذبه‌ها طبیعی و تاریخی و تنوع اقلیمی و فرهنگی بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: در استان حدود 8 واحد بوم‌گردی آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی است که بیشتر این بوم گردی‌ها به‌صورت خانه‌های سنتی، خشتی و گلی و با امکانات سنتی تزیین‌شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرو کردن غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی اقوام در این بوم گردی‌ها دیده می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.