تاریخ انتشار:۱۸:۵۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:نظارت و توزیع در بازار به شکل کنونی تجربه‌ای بوده که در حال شروع شدن است و هرگز مدعی نیستیم که کار بدون اشکال صورت می‌گیرد و در حال شکل دهی به زیرساخت‌ها برای این امر هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 سید علی معتمدی‌پور در نشست با اصحاب رسانه با محوریت تنظیم بازار و امنیت غذایی اظهار داشت: انگیزه استفاده از رسانه‌ها حتی با وجود انتقاد این بوده که می‌توانیم با کمک آن‌ها در خدمات رسانی گام‌های موثری برداریم و اعتقاد دارم که اگر رسانه‌ها محدودیت‌ها و مشکلات را اطلاع داشته باشند خدمت‌رسانی به شکل بهتری انجام می‌شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی اولین سالی است که به صورت منسجم در بحث توزیع و نظارت بازار را با همکاری تعزیرات و اصناف مدیریت می‌کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نظارت و توزیع در بازار به شکل کنونی تجربه‌ای بوده که در حال شروع شدن است و هرگز مدعی نیستیم که کار بدون اشکال صورت می‌گیرد و در حال شکل دهی به زیرساخت‌ها برای این امر هستیم.

معتمدی‌پور با بیان اینکه جهاد کشاورزی در راستای امنیت غذایی وظایف نظارتی و توزیعی را باید برای خدمات رسانی به مردم به بهترین نحو انجام دهد، افزود: کالاهای کشاورزی قوت اساسی مردم محسوب می‌شوند و در برنامه جدید تلاش بر این است که کالاهای اساسی نظیر قند، برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، شکر و... به موقع به دست مصرف‌کننده برسد.

وی ادامه داد: مرغ از دو طرف در حال تنظیم است 60 درصد از مرغ استان را مرغداری‌ها استان تأمین می‌کنند و مابقی را از سایر استان‌ها و توزیع مرغ منجمد انجام می‌شود.

معتمدی‌پور بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یک استان گردشگرپذیر بوده که در مناطق گرمسیری با توجه به هجوم مسافران به این مناطق احتمال افزایش قیمت مرغ بیشتر است و در تلاش هستیم که قیمت را تنظیم کنیم.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم در تولید مرغ و ذخایر لازم در استان اندیشیده شده‌ اما همچنان شاهد صف‌های طویل مرغ هستیم و این وضعیت ناشی از عدم ایجاد آرامش برای کمبود در روزهای پایانی تعطیلات است، ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در این زمینه با توجه به اقدامات انجام شده مشکل خاصی نخواهیم داشت.

معتمدی‌پور به احتمال احتکار خانگی مرغ و ایجاد بار و نیاز کاذب مرغ در بازار اشاره کرد و افزود: میزان سرانه مصرف مرغ استان 70 تن در روز است و هم‌اکنون بیش از 90 تن مرغ در استان در حال توزیع است.

وی افزود: افزایش قیمت مرغ در برخی از مناطق استان می‌تواند ناشی از تقاضای بالای مردم از محل‌های توزیع باشد در حالی که کشتارگاه‌های استان هم‌اکنون شیفت‌بندی و در حال آماده‌باش هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: رایزنی‌های لازم برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت احداث کشتارگاه های جدید و به حد مطلوب رساندن تولید مرغ در استان با وزارت در حال انجام است.

وی افزود: ذخایر موادغذایی نظیر برنج، قند و شکر و روغن در استان انجام شده و ذخایر حال حاضر نسبت به پنج سال گذشته افزایش داشته است.

معتمدی پور در ادامه به وضعیت قیمت‌ها در استان گریزی زد و گفت: برای نظارت بر قیمت‌ها تیم‌های مختلف متشکل از بسیج اصناف، تعزیرات و همکاران جهادکشاورزی تشکیل شده و در مناطق مختلف استان در حال فعالیت هستند.

وی به تفاوت قیمت میوه در بازار مرکز استان اشاره کرد و افزود: برخی از اشکالات در این مورد کارشکنی برخی از دلالان در بازار بوده که با همکاری دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی استان مقرر شد قیمت مبنایی میوه در استان قیمت‌ها در میدان میوه و تره‌بار یاسوج باشد.

معتمدی‌پور اظهار داشت: 600 تن میوه شب عید شامل 300 تن پرتقال و 300 تن سیب سفید و قرمز در استان ذخیره‌سازی شده و از این مقدار 200 تن از این میوه از استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده‌است.

وی افزود: کیفیت میوه شب عید بازار پسندی لازم را داشته است و موید این موضوع حجم استقبال مردم از میوه‌های توزیعی است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین