تاریخ انتشار:۱۹:۴۹ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال بازگشت مجدد پیک جدید کرونا با وجود تجمعات بویژه در ایام تعطیلات نوروز وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد غلام نژاد در نشست نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: احتمال بازگشت مجدد پیک جدید کرونا با وجود تجمعات بویژه در ایام تعطیلات وجود دارد و باید دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرایی شود.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان برای مقابله با کرونا در ایام نوروز، افزود: بیش از 400 پایگاه مرکز واکسیناسیون در ایام نوروز با وجود انواع واکسن در این مراکز آمادگی ارائه خدمات دارند.

غلام‌نژاد با بیان اینکه سه شهرستان باشت، دنا و بهمئی نارنجی و مابقی شهرستان‌ها زرد هستند، ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 1103 نفر فوتی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پوشش 90درصدی دز اول،82درصدی دز دوم و37درصدی دز سوم واکسیناسیون در استان را داریم، افزود: مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

سیدجواد هاشمی مهر افزود: ایام تعطیلات نوروز همه مراکز اسکان مسافران، اقامتگاه ها، محل های گردشگری و تفرجگاهی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد نظارت دقیق باشد.

وی با اشاره به اینکه، شهرهای استان از رنگ بندی قرمز خارج شده‌اند، تاکید کرد: در حفظ شرایط موجود باید علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و خود مراقبتی از دورهمی ها و حضور در تجمعات پرهیز شود.

هاشمی‌مهر عادی‌انگاری را یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری امیکرون بیان کرد و افزود: هرگونه کوتاهی در رعایت اصول بهداشتی باعث شیوع این ویروس می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بر ضرورت پیش ‌بینی، پیشگیری و درمان در مبارزه با امیکرون تاکید کرد و گفت: ویروس امیکرون تغییر شکل می‌ دهد و مشاهده سویه جدیدی از آن در دنیا اعلام شده است.
هاشمی مهر از تلاش یک ساله کادر درمان و همکاری مردم عزیز استان در یکسال گذشته در خصوص مبارزه جدی با ویروس کرونا تقدیر کرد گفت: ضرورت دارد این تلاش ها و مراقبت در ایام تعطیلات نوروز با توجه بیشتری به شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مسئولین دانشگاه ها و آموزش و پرورش در استان آمادگی لازم برای کلاس های به صورت حضوری را بعد از تعطیلات نوروزی داشته باشند.

هاشمی مهر با تبریک سال نو به مردم استان و حوزه بهداشت و درمان اظهار امیدواری کرد: مردم استان یک نوروز بانشاط را همراه با صحت و سلامت با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سپری کنند.

وی با تاکید بر اینکه، مردم استان خطر اُمیکرون را جــدی بگیرند، نسبت به عادی انگاری وغالب شدن سویه اُمیکرون دراستان توجه جدی داشته باشند گفت: برای سلامت جان مردم همه ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها ومصوبات ستاد کرونا درشرایط همه گیری این بیماری هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، اثرگذاری رسانه به خصوص صدا و سمیای استان در آگاهی ‌بخشی به مردم در برابر امیکرون را مهم دانست و تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های ستاد مقابله با کرونای استان و ستاد ملی، این سویه شدت می‌گیرد.

هاشمی مهر به تبیین مخاطرات سویه اُمیکرون به مردم تاکید کرد و گفت: مسئولان مربوطه در حوزه‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم و اطلاع رسانی در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مخاطرات شیوع بیماری اقدام کنند. 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.