تاریخ انتشار:۲۳:۳۲ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: پروژه احداث بازار روز جدید دهدشت خردادماه ۹۹ کلنگ زنی شد و بنا به کفته مسئولان باید در ماه‌های آینده تکمیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 عملیات اجرایی طرح بازار روز جدید دهدشت که با نام بزرگ امام رضا(ع) لقب گرفت اوایل خردادماه سال 99 عملیات آغاز شد و هم اکنون پس از گذشت 18 ماه، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازار روز دهدشت از اوایل دهه 70 به صورت سنتی و با مغازه‌های کپری به وجود آمد و در طی 30 سال گذشته و به مرور زمان علاوه بر افزایش تعداد مغازه‌های آن و تمرکز فروشندگان مختلف در این بازار کم‌کم به عنوان بازار اصلی خرید مایحتاج روزانه مردم رواج پیدا کرد به طوری که هم اکنون روزانه بیش از یک‌هزار نفر از این بازار خرید می‌کنند.

از یک‌سو حجم بسیار بالای مراجعه شهروندان دهدشتی و حتی اهالی روستاهای اطراف که روزانه از این بازار خرید کرده و از سوی دیگر ترافیک بسیار زیاد اطراف این بازار در مجموع سبب شد تا شهرداری دهدشت با مشارکت بخش خصوصی ساخت بازار روز جدید را در مسیر کمربندی آغاز کند.

پروژه احداث بازار روز جدید دهدشت که بعدها به‌نام بازار بزرگ امام رضا(ع) لقب گرفت، خردادماه سال 99 و در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع آغاز شد.

اوایل آغاز اجرای طرح، باتوجه به گسترده بودن تعداد مغازه‌ها و نیز شیوع بیماری کرونا و رکود غیرمنتظره کسب و کارها بسیاری از انبوه‌سازان و پیمانکاران باتجربه، تکمیل این بازار در مدت زمان تعیین‌‌ شده را امری محال و غیرممکن دانسته و شانس پیمانکار برای موفقیت پروژه را اندک می‌دانستند اما سرمایه‌گذار و مجری پروژه با تعهد خود تمام غیرممکن‌ها را ممکن کرد.

سرپرست شهرداری دهدشت اظهار داشت :باتوجه به اینکه شهرداری در این پروژه نیز سهمی دارد پس براساس توافقنامه نمی‌توانیم از سرمایه‌گذار حمایت مالی کرده و یا تسهیلات بانکی به وی بدهیم.

سید آیت تقوی افزود: برای تکمیل این پروژه به غیر از حمایت مالی، جهت حل سایر مشکلات از جمله مشکل با ادارات دولتی با سرمایه‌گذار همکاری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه بزرگ امام رضا(ع) یک طرح بسیار مهم و با ارزش برای شهر دهدشت و شهرستان کهگیلویه بوده و در رونق اشتغال نقش مهمی دارد البته برای به سرانجام رسیدن نیازمند همکاری همه جانبه است.

تقوی با اشاره به روند تکمیل این پروژه، عنوان کرد: نرخ تورم نسبت به سال 98 رشد زیادی داشته اما با این همه در روند تکمیل پروژه خللی ایجاد نشد و مجری طرح با تمام توان پایِ کار ماند و پروژه را پیش برد.

وی ابراز داشت: پیشرفت فیزیکی پروژه تاکنون بسیار خوب بوده و چنانچه سرمایه‌گذار و مجری طرح در تهیه و تأمین منابع مالی دچار مشکل نشود سرانجام در نیمه اول سال آینده شاهد افتتاح آن هستیم.

سرپرست شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: بازار بزرگ دهدشت نیازمند تسهیلات بانکی بوده و مسئولان شهرستانی و استانی باید سرمایه‌گذار را حمایت کنند.

باتوجه به تماس‌های مستمر برای گفت‌و‌گو با معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اما متأسفانه احسان عسکری در این باره پاسخگو نبوده است.

برپایه این گزارش، بازار بزرگ امام رضا(ع) شهر دهدشت یکی از بهترین، استانداردترین و ماندگارترین پروژه‌های تجاری، تفریحی، گردشگری و ورزشی شهرستان کهگیلویه بوده که طی 43 سال گذشته با همکاری بخش خصوصی در دهدشت ساخته شده است، طرح بزرگی که علاوه بر توسعه و پیشرفت شهر دهدشت حتی در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار نیز نقش مهمی دارد.

نکته بسیار مهم در اجرای این پروژه حیاتی، انگیزه و توان و نیز همت بسیار بالای سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده که باوجود مشکلات بسیار عدیده‌ای که در حین اجرای پروژه با آن روبرو شده اما با تعهد کاری خود از توقف پروژه جلوگیری کرده و سبب پیشرفت فیزیکی پروژه شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.