تاریخ انتشار:۱۱:۳۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ گفت: سد تنگ سرخ بشار یاسوج جزو طرح های اولویت دار دولت سیزدهم مطرح است که وزارت نیرو توجه ویژه ای به این موضوع دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فراز رابعی غلامی در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سد تنگ سرخ بشار یاسوج جزو طرح های اولویت دار دولت سیزدهم مطرح است که وزارت نیرو توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی افزود: باید زودتر از اینها این اتفاق بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد می افتاد با این حال سد تنگ سرخ نقش مهمی در تامین آب شرب و کشاورزی، گردشگری، بهداشت و صنعت منطقه دارد و امید است با آبگیری و بهره‌برداری از این سد بخشی از چالش های استان برطرف شود.

رابعی‌غلامی عنوان کرد: وزیر کشور در بخش آب روی سه موضوع در بحث مسائل مربوط به وزارت نیرو شامل شفافیت، عدالت و مشارکت همواره تاکید کرده و جزو برنامه های وزارت مشخص شده است. شفافیت بدین معناست که بخش آب کشور بنا دارد تصمیمات خود را پشت درهای بسته انجام ندهد و اسناد را در معرض عموم قرار دهد.

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد: تمام داده‌ها، چالش‌ها و اطلاعات در خصوص مسائل آب مطرح شوند و از انحصار خارج و با کمک دانشمندان در جامعه موارد به پیش برده شوند زیرا که آب یک موضوع فرابخشی بوده و همه باید کمک کنند. شفافیت منجر به مشارکت می‌شود و افراد نظرات خود را بیان و چارچوبی را تعریف می‌کنند.

رابعی‌غلامی بیان کرد: ساز و کار هماهنگی موضوعات آبی در چهار ماه گذشته تلاششان بر این است که از ظرفیت و نظرات تمام دستگاه های حاکمیتی و غیر دولتی و نمایندگان و تمامی ذینفعان استفاده شود.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ تاکید کرد: نتیجه شفافیت و مشارکت عدالت در تصمیمات خواهد بود که شامل عدالت در تقسیم آب، توزیع امکانات، اعتبارات است.این مسیر باعث می شود که راهکار های مناسبی برای برون رفت از چالش های منابع آب داشته باشیم.هر سال باید تصمیمات تکامل یابند و در آینده به نقاط روشنی در بحث آب کشور دستیابی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در وزارت نیرو در بخش آب دنبال می شود ادامه برنامه های گذشته و تاکید بر سه محور شفافیت و مشارکت و عدالت است، گفت: در آب کشور باید به مسائلی همچون تولید داده و شبکه سنجش در حوزه آب توجه ویژه ای شود. هر تصمیمی در حوزه آب باید بر اساس اطلاعات دقیق و روشن و قابل دفاع باشد.

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ عنوان کرد: ساماندهی آب های سطحی و زیرزمینی، ساماندهی رودخانه ها، حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها، بحث های سیلاب، پایش کیفی منابع آب نیز از اولویت های وزارت نیرو است.
در پایان این آئین از خدمات رسول فرهادی مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و آرش مصلح به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین