تاریخ انتشار:۱۴:۲۶ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: رییس حوضه آبریز کارون بزرگ گفت: سد تنگ سرخ بشار یاسوج جزو طرح های اولویت دار دولت سیزدهم مطرح است که وزارت نیرو توجه ویژه ای به این موضوع دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فراز رابعی غلامی روز پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سد تنگ سرخ بشار جزو طرح های اولویت دار دولت سیزدهم مطرح است که وزارت نیرو توجه ویژه ای به این موضوع دارد.

وی افزود: باید زودتر از اینها این اتفاق بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد می افتاد با این حال سد تنگ سرخ نقش مهمی در تامین آب شرب و کشاورزی، گردشگری، بهداشت و صنعت منطقه دارد.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد: امید است با آبگیری و بهره برداری از این سد بخشی از چالش های استان مرتفع شود.

رابعی غلامی عنوان کرد: وزیر کشور در بخش آب روی سه موضوع در بحث مسائل مربوط به وزارت نیرو شامل شفافیت، عدالت و مشارکت همواره تاکید کرده و جزو برنامه های وزارت مشخص شده است.

وی ادامه داد: شفافیت بدین معناست که بخش آب کشور بنا دارد تصمیمات خود را پشت درهای بسته انجام ندهد و اسناد را در معرض عموم قرار دهد.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد: تمام داده ها، چالش ها و اطلاعات در خصوص مسائل آب مطرح شوند و از انحصار خارج و با کمک دانشمندان در جامعه موارد به پیش برده شوند زیرا که آب یک موضوع فرابخشی است و همه باید کمک کنند.

وی عنوان کرد: شفافیت منجر به مشارکت می شود و افراد نظرات خود را بیان و چارچوبی را تعریف می کنند.

رابعی غلامی بیان کرد: سازوکار هماهنگی موضوعات آبی در چهار ماه گذشته تلاششان بر این است که از ظرفیت و نظرات تمام دستگاه های حاکمیتی و غیر دولتی و نمایندگان و تمامی ذینفعان استفاده شود.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ تاکید کرد: نتیجه شفافیت و مشارکت عدالت در تصمیمات خواهد بود که شامل عدالت در تقسیم آب، توزیع امکانات، اعتبارات است.

رابعی غلامی افزود: این مسیر باعث می شود که راهکار های مناسبی برای برون رفت از چالش های منابع آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر سال باید تصمیمات تکامل یابند و در آینده به نقاط روشنی در بحث آب کشور دستیابی پیدا کنیم.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ تصریح کرد: اقداماتی که در وزارت نیرو در بخش آب دنبال می شود ادامه برنامه های گذشته و تاکید بر سه محور شفافیت و مشارکت و عدالت است.

رابعی غلامی  گفت: در آب کشور باید به مسائلی همچون تولید داده و شبکه سنجش در حوزه آب توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: هر تصمیمی در حوزه آب باید بر اساس اطلاعات دقیق و روشن و قابل دفاع باشد.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ عنوان کرد: ساماندهی آب های سطحی و زیرزمینی، ساماندهی رودخانه ها، حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها، بحث های سیلاب، پایش کیفی منابع آب نیز از اولویت های وزارت نیرو است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین