تاریخ انتشار:۱۱:۳۲ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری زمین های کشاورزی گچساران و باشت نیاز است که با برنامه ریزی و رایزنی های انجام گرفته در سال آینده این میزان اعتبار تامین خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید علی احمد زاده صبح روز سه شنبه در آیین افتتاحیه طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع آب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران افزود : دشت امامزاده یکی از دشت های مهم و بزرگ در استان است که تامین آب آن می تواند در تحول بخش کشاورزی و اشتغال پایدار منطقه موثر واقع شود.

احمدزاده تصریح کرد: طرح آبیاری به دشت امامزاده جعفر و خان احمد از مهمترین طرح های حوزه کشاورزی در استان می باشد که اینک طرح آبیاری دشت امامزاده جعفر به مساحت سه هزارو ۳۰۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون طرح آبیاری در سه هزارو ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی خان احمد و روستاهای اطراف در دست اجراست.

احمد زاده تصریح کرد: ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای طرح های آبیاری به زمین های دشت خان احمد و امامزاده جعفر اختصاص یافت.

وی با تاکید بر اینکه به زمین های کشاورزی دشت های گچساران و باشت باید توجه ویژه ای از سوی متولیان امر شود تصریح کرد: بخش زیادی از اراضی کشاورزی این مناطق تا سال ۱۴۰۲ زیر پوشش طرح آبیاریقرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: امروز طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع اب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی زمینی به مساحت ۷۰ هکتار با ۵۲میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت که از این میزان اعتبار هزینه ۲۴ میلیارد ریال برای اجرای شبکه بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مزیتهای مرکز تحقیقاتی پردیس گچساران اشاره کرد و اظهار داشت : این ظرفیت می تواند به دانشگاه جهاد کشاورزی در منطقه تبدیل شود.

مدیرکل جهاد کشاوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات ۵۴ طرح تحقیقاتی بر روی محصولات کشاورزی شهرستان گچساران بر روی محصولات دیم. عدس گندم، دانه های روغنی و ارقام و گونه های مختلف در حال انجام است.

علی معتمدی پور بیان کرد: مرکز تحقیقاتی گچساران به‌عنوان یکی از مراکز مهم کشور و سایت ملی دیم مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد.

وی گفت: ارقام معرفی شده از سوی این مرکز تاکنون نقش بسیار ارزنده‌ای در افزایش عملکرد و خودکفایی کشور داشته است.
معتمدی پور اظهار داشت: این مرکز از سال ۱۳۵۰ تاکنون در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی انجام می‌دهد.
معتمدی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت های پژوهشی برای افزایش کمی و کیفیت محصولات کشاورزی همچنین از در دست اجرا بودن ۵۴طرح تحقیقاتی در این پردیس خبر داد.

شهر ستان ۱۵۶هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار