تاریخ انتشار:۱۰:۳۴ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
عصر دنا: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ ای کهگیلویه و بويراحمد گفت: این استان دارای سه هزار و ۴۱۱ حلقه چاه آب مجاز است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اسلام قدمی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ ای کهگیلویه و بويراحمد گفت: ازسال ۱۳۸۴ تاکنون هزار و ۲۳۷ حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه ۶۵ میلیون متر مکعب در استان شناسایی شده است.

قدمی افزود: در این مدت ۴۰۸ حلقه چاه غیر مجاز با حجم صرفه جویی ۱۱ میلیون متر مکعب در کهگیلویه و بویراحمد پر و مسلوب المنفعه شده است.

او عنوان کرد: از این تعداد ۹۱ حلقه (معادل ۲۲ درصد کل چاه های پر شده) در سال ۱۳۹۹ با حجم صرفه جویی ۲ میلیون متر مکعب بوده است.

قدمی افزود: پلمب چاه‌ های آب غیرمجاز با هدف کاهش افت سفره‌ های زیرزمینی انجام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان عنوان کرد: تعداد کل چاه های دارای پرونده در استان برای تمامی مصارف شامل آشامیدنی،صنعت وکشاورزی سه هزار و۴۱۱ حلقه با حجم تخلیه ۱۸۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

او ادامه داد: دشت باشت، امامزاده جعفر، لیشتر، کلاچو، دهدشت، دشتروم و یاسوج از جمله دشت های مهم کهگیلویه و بویراحمد هستند.

قدمی پر و مسدود کردن چاه های غیرمجاز و نصب کنترل هوشمند حجمی را مهمترین برنامه های در دست اجرای این شرکت در امسال را نجات بخشی سفره های زیرزمینی در استان اعلام کرد.

او از همه بهره برداران حوزه کشاورزی خواست، علاوه بر رعایت الگوی کشت مناسب و تعامل با شرکت آب منطقه ای، از هرگونه برداشت بی رویه و غیرمجاز، بویژه از منابع زیرزمینی خودداری کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از ۱۰ درصد از روان آب های کشور معادل ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را به خود اختصاص داده است.

براساس برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی ، ۲ میلیارد مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلند مدت مورد نیاز است.

برچسب ها: اسلام قدمی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.