تاریخ انتشار:۱۴:۰۸ - ۱۴ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: با راه اندازی ایستگاه برق در قلعه رئیسی قطعی برق در بخش‌های چاروسا و دیشموک به حداقل می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرعامل برق این استان در چاروسا گفت: نبود ایستگاه برق و طولانی بودن مسیر دهدشت تا قلعه رئیسی سبب قطعی‌ مکرر برق در بخش‌های چاروسا و دیشموک است.

جمال معتمدی نژاد افزود: در صورت تامین زمین ایستگاه برق در شهر قلعه رئیسی راه اندازی می‌شود و قطعی‌ مکرر و دیگر مشکلات برق به حداقل می‌رسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی ایستگاه برق در شهر قلعه رئیسی را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری شهرداری و دهیاری‌ چاروسا مشکلات روشنایی معابر شهر قلعه رئیسی و روستا‌ها تا دو ماه آینده رفع می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان هم در این نشست موضوع تنش آبی در استان را جدی دانست و گفت: همه شهر‌ها و بیش از ۱۷۰ روستای استان در وضعیت تنش آبی قرار دارند که نیاز است مردم برای عبور از این مشکلات ضمن صرفه جویی الگوی مصرف را هم رعایت کنند.

اسفندیاربرخه از تامین اعتبار برای بازسازی شبکه‌های فرسوده باقی مانده شهر قلعه رئیسی خبر داد و افزود: برای خدمات رسانی بهتر به مردم بخش چاروسا چندین وسیله نقلیه به نمایندگی آب و فاضلاب این بخش تحویل داده می‌شود.

وی همچنین از واریز شدن حقوق آبداران استان خبر داد و اضافه کرد: حقوق همه آبدارانی که با پیمانکار قرارداد منعقد کرده اند واریز می‌شود.

رئیس دادگستری چاروسا نیز در این جلسه یکی از مشکلات روستا‌ها و شهر قلعه رئیسی را مشکلات قطعی مکرر آب و برق در این منطقه دانست و گفت: با توجه به فصل گرما و نیاز مردم به آب و برق نیاز است مسئولان هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنند.

حجت الاسلام صادق انصاری پور افزود: قطعی‌های مکرر برق و آب، توزیع ناعادلانه آب بین روستا‌ها و شهر قلعه رئیسی، فرسوده بودن شبکه‌های توزیع آب در شهر و روستا‌ها و مشکلات آبداران را از مهمترین مشکلات آب و برق در بخش چاروسا است.

امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست نبود ایستگاه برق در مناطق قلعه رئیسی و دیشموک سبب بسیاری از مشکلات قطعی‌ها و توزیع ناعادلانه برق در این مناطق دانست.

حجت الاسلام صلواتی با بیان اینکه در شهر قلعه رئیسی حدود ۹۸۰ انشعاب آب وجود دارد افزود: مصرف بی رویه آب در برخی مناطق پایین دست شهر و تعدد انشعابات غیر مجاز آب باعث افزایش هدر رفت آب در این شهر شده به طوری که برخی از منازل در بالا دست با کمبود و حتی نبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

وی نبود روشنایی معابر در روستا‌ها و شهر قلعه رئیسی را یکی دیگر از مشکلات بخش چاروسا اعلام کرد و ادامه داد: به خاطر نبود روشنایی در بسیاری از روستا‌ها و برخی مناطق شهر قلعه رئیسی امکان تردد شبانه وجود ندارد که نیاز است در این رابطه چارجویی اساسی شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.