کد خبر: ۱۷۱۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۱۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
ابراهیم ابوذر
عصر دنا: اگر طایفه گرایی باعث پیشرفت یک منطقه میشد پس ما باید الان شاهد پیشرفت طوایف مختلف بودیم طایفه گرایی نه تنها باعث پیشرفت یک طایفه نمیشه بلکه کین‌ها و کدورت‌ها و فاصله‌ها را زیادتر میکنه.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
طایفه گرایی نتیجه‌ای جز تحمیل افکاری دروغ در ذهن مردم یک منطقه نداره تاثیر طایفه گرایی بر افکار و ذهن هاو فرهنگ یک منطقه یا یک شهر بینش‌ها را به سمتی هدایت می‌کنه که انجام کار‌ها و امورات اداری و استفاده از امتیازات اجتماعی وابسته به حضور یکی از اقوام و یا هم طایفه خود در ان قسمت می‌باشه، متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم طایفه گرایی برنده میدون مبارزه با شایسته سالاری هست و در حال حاضر می‌توان وزنه وابستگی‌های طایفه‌ای را سنگین‌تر و موثر‌تر از شایسته سالاری دونست.

ریش سفیدان، دانشحویان، فرهنگیان و اهالی محترم پاتاوه طایفه گرایی غده‌ای خطرناک‌تر از سرطان برای تفکرات مردم این دیار هست و آنچنان تاثیرات مخربی بر افکار و اندیشه‌های این مردم داره که اثرات مخربش سال‌های سال برجا میمونه و بزرگترین وسیله برای دامن زدن به کینه توزی‌ها و دشمنی‌ها همین غده سمی طایفه گرایی است، تا آنجا که به صورت تدریجی زندگی مردم را هم در فرهنگ و افکار و هم در وضعیت کلی زندگی به سمت بی خیالی نسبت به همدیگر پیش میبره

نتیجه فرهنگ اشتباه و وابسته به قوم گرایی و طایفه سالاری به جای شایسته سالاری در طول چند سال اخیر ضرب‌های به پاتاوه که یکی از شاه راه‌های جنوب کشور هست زده و میزنه،طایفه گرایی و زیر پا گذاشتن حق، بخاطر قومیت عملی ناخوشایند و غیر انسانی هست.

من به عنوان یک شهروند میگویم سرنوشت جوانان منطقه و جایگاه افراد با لیاقت و کسانی که میتونن قدم‌های بزرگی برا این منطقه بردارند همین قومیت گرایی تخریب میکند، اگر طایفه گرایی باعث پیشرفت یک منطقه میشد پس ما باید الان شاهد پیشرفت طوایف مختلف بودیم طایفه گرایی نه تنها باعث پیشرفت یک طایفه نمیشه بلکه کین‌ها و کدورت‌ها و فاصله‌ها را زیادتر میکنه.

افتخار هرکسی مردانگی و خلق وخوی وشخصیت وکار کردن بیشتر او در راستای شهری آباد هست که به نفع همه مردم اون شهر باشد، اصل وریشه‌ی هر کس عقل وفهم ودرک اوست، چه ریشه واصل نژادی بالا‌تر از عقل است. یعنی به جای افتخار به استخوان‌های پوسیده به دین، اخلاق، عقل، فهم وادراک خود افتخار کند.

علی ایحال بر شما اعضای شورای شهر پاتاوه که منتخبین مردم هستین و شما مردم شریف این منطقه؛ معتمدین، روشنفکران، دانشگاهیان، فرهنگیان و نخبگان سیاسی امید است که آستین بالا بزنید، پرچم روشنگری را بالا برده و نسبت به برچیده شدن بساط طایفه گرایی و پارتی بازی و باند بازی و ضوابط و روابط پوچ برای انتخاب یک شهردار کار بلد و با سواد و مدیری با لیاقت و مردمی و با کارنامه مثبت برای سکانداری شهرداری شهر پاتاوه که قدمهایش و جسارتش و شجاعتش با کمک سایر مسئولین عزیز و اعضای محترم شورای شهر و با توکل بر خدای رحمان باعث شهرستان شدن این شهر تاریخی شود و پاتاوه را از محرومیت و سقوط نجات دهد تا شرمنده نسل‌های آینده نگردید.
 
ابراهیم ابوذر کارشناس روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
درود فراوان بر مهندس ابوذر عزید . شما ثبت شده هستید برای همه ما.
امین برگ ریزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
مهندس جان . کامل و رسا و همه جوره به این اصل مهم اشاره کردید . احسن بر شما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.