کد خبر: ۱۷۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۹:۴۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۰
عصر دنا: آنچه مردم قلعه‌رئیسی از مسئولان می خواهند شفاف سازی و معرفی افراد خاطی در انتخابات به مردم است تا درسی برای آینده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سیدحسن آرمند- همواره و در طول شش دوره انتخابات شوراهای شهر در برحی استان‌ها حساسیت قومی و قبیله‌ای بالا بوده به نحوی که در برخی استان‌ها منجر به درگیری هم شده است.

به تبع حساسیت و تعصبات قومی و قبیله ای در شهرهای کوچک بیش از اندازه بالاتر از شهرهای بزرگ است که این حساسیت‌ها در روستاها نیز پر رنگ است.

شهر قلعه رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد دوره پنجم شورای شهر را به گونه‌ای پشت سر گذشت که تبعات آن انتخابات پس از گذشت مدت‌ها همچنان ادامه دارد.

از مدت‌ها قبل از ثبت‌نام متقاضیان شوراهای روستا در بخش چاروسا و شورای شهر قلعه‌رئیسی عزم شرکت بسیاری از افراد به خصوص جوانان از طایفه های مختلف این حساسیت را چند برابر کرد به گونه‌ای که نطق‌های آنها از سخنرانی یک نماینده مجلس هم استقبال بیشتری همراه بود.

امام جمعه و رئیس دادگاه و بخشدار تاکید زیادی بر انتخابات سالم داشتند اما عده ای به دنبال اهداف دیگری بودند.

مشکل از اینجا آغاز شد که چند روز قبل از انتخابات برخی کاندیداها از اقوام خود می‌خواهند به شهر آمده و در انتخابات قلعه رئیسی شرکت کنند که مشکل برا دو چندان کرد.

حضور بیش از اندازه جمعیت در شهر قلعه رئیسی به نحوی بود که اگر بگوییم جمعیت ورودی به شهر دو برابر رای دهندگان شهر بود کم نگفته‌ایم و همین سبب شد تا ساعت ها اخلال در رای گیری صورت گیرد و همین باعث شد تا بسیاری از مردم شهر قلعه رئیسی نتوانند در انتخابات شرکت کنند.

 این حجم از افراد سبب شد تا تعداد مکان‌های اخذ رای جوابگوی این همه جمعیت نباشد و برخی هم در طول مدت برگزاری انتخابات دست به اقدامات خارج از عرف زدند که در فضای مجازی هم دست به دست شد.

این تحرکات به بد نام کردن قلعه رئیسی کمک کرد به نحوی که قطعه‌ای از یک فیلم در فضای مجازی به بیرون از کشور در شبکه های معاند پخش شد.

با ورود مسئولان امنیتی و نظامی و قضایی و با ورود امام جمعه، رئیس دادگستری و ورود یگان ویژه از سطح استان در تایم عصر روند انتخابات مجددا شروع شود که به یکباره کاری که نباید صورت می‌گرفت انجام شد کاری که قطعا تاریخ این شهر در مورد آن قضاوت خواهد کرد و آن قطع کردن پایه برقی بود که سر صدای زیادی در سطح کشور، استان و شهرستان به وجود آورد.

ساعت های نزدیک به اذان بود که به یکباره برق دو بخش چاروسا و دیشموک قطع می شود که با پیگیری مسئولین خواستار وصل کردن جریان برق می‌شوند که مسئولین اداره برق از بریده شدن پایه برق چوبی با اره در نزدیکی شهر قلعه رئیسی خبر می‌دهند.

به محض اطلاع این خبر مسئولان اتفاقات برق دهدشت و مناطق اطراف به کمک برق قلعه رئیسی می آیند بعد از سه ساعت پایه برق را تعمیر مجدد کرده و در نهایت پس از چند ساعت که انتخابات در تمام کشور به پایان می رسد برق وصل می شود و جمعیت بسیار زیادی از شهر همچنان پشت درب مکان‌های اخذ رای می‌مانند.

و اما چند سوال در این خصوص به جا می ماند اول اینکه به دست آوردن کرسی شورا به چه قیمت جواب مادر باردار زیر دستگاه را چه کسی خواهد داد؟.

در دو سه روز گذشته فضای مجازی پر شده از کلیپ‌هایی که به وجهه مردم این شهر و بخش آسیب رسانده است.

امروز پاسخگوی مردم شهر قلعه رئیسی که مترصد دخالت در سرنوشت خود بودند را جه کسی خواهد داد.

طبق شنیده ها افرادی که در فضای مجازی فیلم آنها پخش شده شناسایی شده و با دستور رئیس دادگستری و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نتیجه به مردم اعلام خواهد شد.

همچنین طبق شنیده در خصوص پرونده قطعی برق نتیجه خوبی به دست نهادهای قضایی و امنیتی رسیده که امیدوار به شناسایی عاملان هستیم.

مردم یقین دارند که دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی عاملان این حرکات بسیار ناپسند را شناسایی خواهند کرد، آنچه مردم از مسئولین می خواهند شفاف سازی و معرفی کردن این افراد به مردم است تا درسی برای آینده باشد و شاهد چنین مواردی نباشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
مطمئنا این خبر بر حسب قوم گرایی و تعصب منطقه ای رسانه ای شده
وآقای حسن ارمند فقط بر حسب طایفه ای خبر میزنه واین معضلی هست که در بخش چاروسا وشهر قلعه رئیسی وجود دارد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.