کد خبر: ۱۷۰۶۵
تاریخ انتشار:۲۰:۵۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
عصر دنا: قاضی زاده هاشمی: توزیع ناعادلانه امکانات، آهنگ توسعه کشور را کند کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در گفتگو با مردم کهگیلویه و بویراحمد از طریق شبکه استانی دنا با بیان اینکه برخی دولت‌ها با شعار ما توازن منطقه‌ای درست می‌کنیم شروع به کار کردند گفت:چرا این دولت‌ها برای تحقق شعار خود موفق نشدند، زیرا دولت‌ها می‌خواستند فقط خودشان این کار را انجام دهند و به از مردم استفاده نکردند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ما همه ایران را در تهران خلاصه کردیم افزود: هفتاد درصد بودجه‌های دولتی، ایجاد مراکز تفریحی، توزیع نیروی متخصص به طور کلی همه و همه در تهران اون هم در شمال تهران هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه تهران حدود ۱۴میلیون جمعیت دارد و بیش از نیمی از این تعداد حاشیه نشین هستند گفت: این تبعیض مزمن منجر به تورم مزمن شده است چرا که فقرا در حال مالیات دادن به ثروتمندان هستند.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در طول هفتاد سال گذشته تورم قشر ضعیف را آزار داده است عنوان کرد: شکاف در آمدی هر روز در حال افزایش است و هر چه از مرکز به سمت مرز‌ها می‌رویم وضعیت وخیم‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه بیکاری گسترده از دیگر مشکلات مردم است افزود: حدود ۴۵۰شهرستان در کشور وجود دارد و از این تعداد ۱۵۰ کشور وضعیت بحرانی و ۳۰شهرستان وضعیت فوق بحرانی دارند.
قاضی زاده هاشمی به مشکل سربازی جوانان اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان از مناطق محروم برای خدمت سربازی یا گذراندن دوره دانشگاهی به شهرستان‌های غنی کشور عزیمت می‌کنند و بعد از آن دیگر حاضر نیستد به محل تولد خود که بسیار محروم است برگردند و بسیاری از همین جوانان ممکن است از کشور خارج یا به آسیب‌های اجتماعی دچار شوند.
وی با بیان اینکه در دولت سلام سربازی به صورت اجباری نیست بلکه به صورت حرفه‌ای و داوطلبی شکل می‌گیرد افزود: ما طرحی کلان در دستور کار داریم که بر اساس آن نباید همه امکانات در تهران خلاصه شود و مردم بین مرکز استان و تهران سرگردان باشند بلکه باید مدیران در مراکز از قدرت و اختیار پاسخگویی در حد وزیر برخوردار باشند.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید بودجه‌ها بین دستگاه‌ها به صورت عادلانه توزیع شود بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز باید این بودجه عادلانه در اختیار فرمانداران قرار گیرد همچنین اختیار منابع مالی هر شهرستان باید در اختیار آن شهرستان باشد.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت سلام قدرت و حاکمیت به مردم بازگردد و این گفته من بر اساس قانون اساسی گفت: دولت تورم را از جیب مردم بر می‌دارد، مالیات‌های نادرست از جیب مردم هزینه می‌شود، منابع و هزینه‌های بورس را از جیب مردم بر می‌دارندهمچنین نفت مردم به جای سفره آنها، در دولت هزینه می‌شود.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت سلام سامانه‌ای الکترونی راه اندازی شده است که بر اساس آن اگر یک سوم مردم از مدیر مربوطه ناراضی باشند آن مدیر باید عزل شود افزود: هزینه‌های ۱۳هزار مدیرکل و فرماندار توسط مردم تامین می‌شود و باید آن مدیر پاسخگوی مشکلات مردم باشد.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما بودجه را مستقیم به شهرستان‌ها پرداخت می‌کنیم گفت: در دولت سلام استاندار کارش معرفی مدیران، برنامه ریزی برنامه‌های کلان، رابط بین استان و مرکز کشور است.
وی گفت: در دولت سلام ظرفیت‌های طبیعی، زیرساختی، انسانی و مزیت‌های شغلی هر منطقه را استخراج کردیم و می‌دانیم هر شهرستانی چه منابعی دارد و بر اساس این ظرفیت ها، مناطق مختلف کشور را برای رسیدن به توسعه اولویت بندی می‌کنیم.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ظلمی صد ساله به برخی مناطق کشور شده است افزود: باید این مناطق را شناسایی و مشکلات و موانع توسعه آن مناطق را برطرف کنیم و با سرمایه گذاری در این مناطق این تبعیض تاریخی از بین می‌رود.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت سلام دولت همه مردم ایران به ویژه جوانان است عنوان کرد: برنامه‌های دولت سلام بر اساس تجریبات صد ساله دولت‌های گذشته طراحی شده و مردم را بر سر سفره انقلاب می‌نشاند.
وی با بیان اینکه عده‌ای در رفاه به سر می‌برند و عده‌ای دیگر در فقر به سر می‌برد گفت: وظیفه دولت اسلامی برقراری عدالت در جامعه و بودن با مردم است و از بین بردن قبلیه گرایی، رانت، فساد و تبعیض در صدر برنامه‌های دولت سلام قرار دارد.
قاضی زاده هاشمی خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد سال‌های سال در کنار انقلاب و نظام بودند و خدمات بی نظیری به نظام ارائه دادند و این استان علیرغم داشتن ظرفیت‌های زیادی از جمله نفت و گاز، گردشگری و دامداری و کشاورزی محروم است.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد مشاهیری از جمله آیت الله ملک حسینی، پروفسور علی ملک حسینی و استاد نورالله سلامی را در دامن خود پرورده است گفت: روند احداث جاده چرام به باشت به طول انجامید و در سال‌های اخیر خطرات و آسیب‌های زیادی به مردم این منطقه وارد کرد و باید این جاده هر چه زودتر راه اندازی شود.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به برخی مشکلات ترافیکی و جمعه بازار در شهر یاسوج، تامین آب مورد نیاز عشایر، اختلالات اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرستان بهمئی در لیست اقتصاد مقاومتی قرار دارد و بیشترین مهاجرت فرست را به خود اختصاص داد این در حالی است که این شهرستان از ظرفیت معادن و گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و در نزدیکی پالایشگاه بیدبلند واقع شده است.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه امسال زمین لرزه سی سخت منجر به تخریب منازل مردم شهرستان دنا شده است گفت: باید هر چه زودتر این منازل بازسازی شود و توسعه راه‌های روستایی و گازرسانی روستایی در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد باید در دستور کار قرار گیرد.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بیش از ۲۵۰هزار نفر جمعیت دارند که در رریف استان‌های محروم کشور قرار دارند گفت: بیمارستان‌های نیمه کاره این شهرستانها، توسعه پتروشیمی دهدشت، طرح آبرسانی به دهدشت، سوق و لنده باید هر چه زودتر تکمیل شود.

وی با بیان اینکه گچساران ۲۰درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند گفت:منافع نفت و گاز این منطقه به مردم این شهرستان نمی‌رسد و توسعه شاخص‌های بهداشتی باید در این منطقه مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه ۴طرح ملی نیمه تمام در لنده وجود دارد که در دولت سلام این طرح‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: در شهرستان مارگون ظرفیت‌های زیادی از جمله تولید ماهیان سردآبی، رفع مشکلات آب شرب عشایر و کشاورزان و باغداران به طور ویژه در دستور کار دولت سلام قرار می‌گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.