تاریخ انتشار:۰۸:۴۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: روستای "بورک" از توابع دهستان محروم سیلاب و کلوار شهرستان مارگون در برزخ عشایر بودن و یا روستایی از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

روستای بورک با بیش از 30 خانوار در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که به دلیل نبود شبکه آب شرب مجبور بوده ساعت‌ها مسیر پر پیچ و خم، صخره‌ای و سخت گذر تا چاه آب را روزانه در رفت و آمد، باشند.

دهستان سیلاب و کلوار با 22 روستا و جمعیتی افزون‌بر 540 خانوار در نقطه صفر مرزی با استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که فقر و بیکاری در این منطقه بیداد می‌کند و بسیاری از این خانواده‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

روستای بورک سیلاب و کلوار که شغل اکثر اهالی آن دامداری است این روزها باید برای تامین آب شرب مورد نیاز مسیر رسیدن به چاه آب را ساعت‌ها در رفت و آمد باشند در حالی که از ظاهر امر پیداست امکان غیر بهداشتی بودن آب این چاه دور از انتظار نیست.

حسینی از اهالی روستای کلوار می‌گوید: کار زنان و دختران این روستا کولبری آب شده زیرا مهترین فعالیت آنان رفتن به چاه آب و پر کردن دبه‌های 20 لیتری از آب بوده که برخی نیز این دبه‌ها را بر روی دوش گرفته و به خانه می‌آورند.

آرمین رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد می‌گوید: در روستای بورک‌ها شبکه لوله کشی آب داریم و تحت پوششن هستند و نباید در این زمینه مشکلی داشته باشیم.

فض الله آذرفر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: بورک روستا بوده و دارای دهیار و کد روستایی می‌باشند و هیچ کدام به عنوان عشایر ثبت نشده و فاقد دفترچه عشایری هستند.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ قانونی در حیطه وظایف آب و فاضلاب هستند، افزود: با این وجود اگر کمکی از ما بر بیاید باز هم کمک می‌کنیم. چاه آبی که استفاده می‌کنند باید پمپاژ شود تا بیاد بالا و انتقال یابد که آنجا برق وجود ندارد و آب نیز بصورت ثقلی سوار نمی‌شود.

آذرفر خاطرنشان کرد: تنها کاری که می شود انجام داد بهسازی چاه آب  است که دو سال قبل اداره امور عشایر برای کمک مقداری مصالح در اختیار دهیار قرار داد که متاسفانه مصالح را آنجا استفاده نکردند و به بیراهه رفت.

محرومیت زدایی , وزارت نیرو , فقر , محرومیت زدایی , وزارت نیرو , فقر ,

 

برچسب ها: روستای بورک
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.