تاریخ انتشار:۱۰:۴۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: قاتل لنده‌ای پس از ۱۰ سال هنگام اجرای قصاص با رضایت خانواده مقتول بخشیده شد و از چوبه دار نجات یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در آیینی با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری، رییس شورای حل اختلاف استان، امام جمعه شهرستان لنده، ریش سفیدان، متنفذان و شورای اداری مراسم صلح و سازش دو خانواده (قاتل) و (مقتول) در لنده برگزار شد.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان در این مراسم گفت: ۲۰ فقره پرونده قتل عمد در سال ۹۹ با تلاش شورا‌های حل اختلاف استان و سفیران صلح به مصالحه و سازش منجر شد.
حجت السلام ساجدی با بیان اینکه قصاص از جمله احکام کیفری در دین مبین اسلام است، تشریع و تجویز قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های شخصی و طایفه‌ای و جلوگیری از تجری مجرمان حرفه‌ای وضع شده است افزود: در کنار تشریع حکم قصاص سفارش به عفو و بخشش شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه شلیک اسلحه علت بیشتر قتل‌های استان است، اضافه کرد: باید فرهنگ استفاده از اسلحه تغییر کند و مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی استان نیز با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان، اسلحه ها را جمع آوری کنند.
معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گفت: با برنامه ریزی و مدیریت نهاد‌های مربوط به فرهنگ سازی در جامعه، باید آستانه تحمل افراد جامعه افزایش یابد تا شاهد وقوع نزاع، انتقام و قتل در استان نباشیم.

سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده نیز در این مراسم گفت: این حادثه در یک دهه قبل بر اثر جهل و نادانی و غفلت رخ داد و تبعات بدی را به دنبال داشت که خوشبختانه با پیگیری شورای حل اختلاف، معتمدان و ریش سفیدان منطقه رضایت اولیا دم کسب شد.
فرزند متوفی (مقتول) در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به احادیث و روایات که در دین مبین اسلام ذکر شده و همانگونه که لذت بخشش بهتر از انتقام است، اینجانب به خاطر حضور مردم و روحانیون منطقه از حق قانونی و شرعی خود که همان قصاص نفس است می‌گذرم و جان یک انسان خطاکار را به وی می‌بخشم و از چوبه دار نجات می دهم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.