تاریخ انتشار:۱۰:۵۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیر حوزه علمیه فاطمیه یاسوج گفت: علی‌رغم بیماری کرونا، استقبال بانوان از حوزه‌های علمیه خوب بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عشرت کریمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در پاسخ به ثبت‌نام بانوان در حوزه‌ علمیه فاطمیه یاسوج گفت: علی‌رغم بیماری کرونا استقبال بانوان و ثبت‌نام برای تحصیل در حوزه علمیه خوب بوده گرچه انتظار می‌رود استقبال بیشتری هم صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه فاطمیه یاسوج بیان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا تبلیغ برای آشنایی بیشتر به صورت چهره به چهره انجام می‌شد و با حضور در مدارس دانش‌آموزان بیشتر با حوزه آشنا می‌شدند اما در حال حاضر بیماری کرونا شرایط عوض شده است.

وی با اشاره به آینده و وضعیت شغلی تحصیل‌کردگان حوزه گفت: حوزه علمیه فاطمیه یاسوج از سال ۷۳ تاسیس و تاکنون ۳۰۰ دانش‌آموخته سطح دو معادل کارشناسی داشته که برخی از این افراد جذب آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و موسسات جامعه‌القرآن شدند، بیش از ۵۰ نفر از شاغلین جامعه‌القرآن طلاب‌ حوزه علمیه هستند.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ نفر از طلاب حوزه علمیه در سطوح سه و چهار حوزه معادل کارشناسی و دکترا در حال تحصیل هستند،گفت: برخی از طلاب حوزه به تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها مشغول شدند.

مدیر حوزه‌ علمیه فاطمیه یاسوج با بیان اینکه ثبت‌نام حوزه علمیه تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد، گفت: علاوه بر رشته‌های فقه، اصول و کلام رشته‌های کاربردی دیگری مانند تفسیر علوم قرآنی، رشته‌های مشاوره‌ای، تربیت کودک دینی، اخلاق اسلامی و مباحث زنان به حوزه علمیه افزوده شده است.

وی با بیان اینکه جامعه در حال حاضر به چنین رشته‌هایی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های حوزه خانم جبارکیش مدیر جامعه‌القرآن است،وی از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۲۵ واحد قرآنی( خردسال، بزرگسال، مدارس پسرانه و دخترانه) را از لیکک تا لوداب افتتاح کرده و از وی به عنوان چهره ماندگار قرآنی در تهران تجلیل شد .

کریمی‌نژاد با اشاره به فعالیت جامعه القرآن و خانم جبارکیش گفت: به جرات می‌توان گفت تا سال ۸۲ یک حافظ کل قرآن در استان نداشتیم اما با فعالیت‌های صورت گرفته بالغ بر ۵۰۰ حافظ کل در استان تربیت شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.