تاریخ انتشار:۲۲:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: انباشت زباله در طبیعت زیبای اطراف روستای "توت‌نده" شهرستان دنا و بی‌توجهی متولیان امر همچون شلاقی تن زیبای محیط زیست را سیاه می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

استان کهگیلویه و بویراحمد با قرار گرفتن در دامنه رشته کوه‌های زاگرس و برخورداری از آب و هوای مناسب، سرزمینی چهارفصل شناخته می‌شود که در همه ایام سال از خود چیزی برای به رخ کشیدن طبیعت زیبا دارد.

وجود قریب به 16 درصد از پوشش جنگلی زاگرس در این استان با پوشش غالب درختان بلوط در کنار بنه، چنار، انجیر وحشی، گلابی وحشی، ارژن و .... و مراتع بسیار و پوشش مناسب گیاهی می‌تواند ظرفیتی فوق‌العاده را در زمینه گردشگری و حتی صرفه اقتصادی از کاشت و برداشت محصولات گیاهی دارویی در اختیار مردمان سخت‌کوش این استان قرار بدهد.

پوشش 90 درصدی مساحت از جنگل و مرتع و جاری بودن ده درصد از منابع آبی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد را به یک زیست بوم بی‌بدیل تبدیل کرده، اما متأسفانه بی‌توجهی برخی از افراد و سوءمدیریت از طرف دستگاه‌های دولتی متولی باعث شده تا این زیست ‌بوم زیبا و بی‌نظیر با خطر نابودی مواجه باشد.

شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق زبانزد و شاخص در زمینه گردشگری است و اغلب نام استان در بخش گردشگری را با نام دنای سر به آسمان کشیده با کلاه سفید پوشیده از برف و چشمه‌های جاری و دامنه‌های پوشیده از درختان بلوط می‌شناسند.

اما دنا نیز در میان بی‌توجهی و عدم مسئولیت و مدیریت مظلوم مانده و طبیعت بکر و زیبایش این روزها در چنگال سودجویان و زیر چکمه‌های زباله‌های تجدیدناپذیر به سختی نفس می‌کشد.

اهالی روستای توت‌نده از توابع شهرستان دنا این روزها از رهاسازی زباله‌ها در نزدیکی این روستا و در دامن طبیعت بکر دنا گلایه دارند و از مسئولان و به ویژه سازمان محیط زیست تقاضای رسیدگی به موضوع را دارند.

گرچه قصه رهاسازی زباله‌ها در دامن طبیعت مختص روستای توت‌نده نیست و در بسیاری از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان سیطره‌ی زباله را بر دامن طبیعت و رقص نامیمون نایلون و پلاستیک را بر شاخه‌های درختان بلوط و شنای ظروف پلاستیکی را در رودخانه‌ها مشاهده کرد.

با وجود پیگیری‌های انجام شده، موفق به مصاحبه با مسئولان و متولیان امر نشدیم.

صنایع آلاینده محیط زیست , صنایع آلاینده محیط زیست , صنایع آلاینده محیط زیست ,

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.