تاریخ انتشار:۲۲:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: استان‌ها_دود آتش اختلاف در مدیریت شهری در ۵ دوره اخیر به چشم مردم رفته، تا جایی که هنوز بسیاری از زیرساخت‌های ابتدایی عمران شهری ایجاد نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در آستانه ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر، تنور این انتخابات در شهر استان کهگیلویه و بویراحمد هر روز داغ و داغ‌تر می‌شود.

به گفته فتاح محمدی دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد بیش از 600 داوطلب برای نشستن بر 91 کرسی پارلمان شورای با هم به رقابت می‌پردازند.

دور پنجم شورای شهر در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حواشی زیادی روبرو بود و حتی استیضاح شهردار در صحن شورا مطرح شد که اعضای مخالف موفق به استیضاح نهایی نشدند و نستهن مقدم در پست خود ماندگار شد.

اتفاقات و اختلافات بین اعضای شورای شهر و شهردار باعث شد تا بسیاری از امور و خدمات شهری زیر سایه این اختلافات به فراموشی سپرده شود.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که سال‌ها است نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، جز آب و هوای مطبوع از دیگر ویژگی‌های لازم و مورد انتظار محروم است.

شهری که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد در فقر شدید فضای سبز در مناطق مختلف به سر می‌برد و از زیرساخت‌های اولیه برای توسعه محروم است.

اگر آبشار یاسوج و پارک جنگلی را از نقشه شهر یاسوج حذف کنیم تنها دارایی این شهر برای ماندن در جایگاه پایتخت طبیعت چند هکتار پارک غیر اصولی و متمرکز در منطقه ساحلی حد فاصل از پل سوم و چهارم بشار است.

یاسوج نه از ضعف منابع مالی و نه از نبود ظرفیت، بلکه از عدم مدیریت صحیح رنج می‌برد، شهری که در طی عمر بیست ساله شورای شهر جز اختلافات و کنش‌های غیر منطقی بین اعضای شورای شهر و چنبره خواسته‌های نامعقول بر فضای شهرداری عایدی مثبت و مطلوبی نداشته است.

با گشت و گذاری در شهر یاسوج متوجه متوقف شدن فعالیت‌های عمرانی خواهیم شد،به گونه‌ای که به اعتراف نائب رئیس شورای شهر و معاونت فنی شهرداری یاسوج در دور پنجم شورای به جز سنگ فرش یک خیابان در ورودی پارک جنگلی یاسوج اقدام مناسبی برای بهسازی پیاده‌روها انجام نشده است.

در دور پنجم شورای شهر یاسوج مطابق با مشاهدات هیچگونه افزایشی در فضای سبز شهر یاسوج اتفاق نیفتاده و شاید بتوان به کارهای مثبت انجام شده در رفع معارض در مسیر 45 متری آیت‌الله ملک حسینی و نصب چند المان شهری و راه‌اندازی مجدد اتوبوس‌ها درون شهری آنهم با کمک معاونت عمرانی استانداری اشاره کرد.

اما سؤال اینجاست که علت عدم موفقیت شهرداری و شورای شهر یاسوج در دور پنجم چه بوده و مردم به عملکرد مدیریت شهری یاسوج در روزهای پایانی دوره پنجم چه نمره‌ای می‌دهند؟

ضعف عملکرد شهرداری یاسوج و اختلافات در شورای شهر داد معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را درآورد، شاید کیومرث حاجی‌زاده را بتوان اولین مدیر استانی نامید که نسبت به اختلافات و کم کاری‌ها در شهرداری‌های استان لب به گلایه و اعتراض باز می‌کند.

در چهار سال گذشته هر آنچه رسانه‌ها و مردم در باب مطالبه گری درباره شفافیت در عملکرد شورای شهر و شهرداری یاسوج تلاش کردند، متأسفانه کسی به درستی پاسخگو نبود و همین بی‌خیالی مسئولان و نهادهای نظارتی زمینه را برای جولان دادن اعضای شورای شهر و شهردار و دمیدن در آتش اختلافات مهیا نمود.

کیومرث حاجی‌زاده معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از وضعیت شهرداری‌های استان گفت: شهرداری‌ها در مدیریت مالی و تأمین منابع ضعیف هستند و هرگاه پرسشی صورت گرفته، گفته‌اند که برنامه‌های ما زیر نظر شورای شهر است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری‌ها نباید با توجه به پایان عمرشان در دور کنونی دست از خدمت بردارند و چنین توجیهی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی از عدم همکاری شهرداری و شورای شهر در ساماندهی ورودی شهر یاسوج گلایه کرد و گفت: پروژه مهم پل سوم بشار که نقش بسیاری در کاهش بار ترافیکی دارد، تنها پروژه راکد در شهر یاسوج است که هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.