تاریخ انتشار:۱۲:۰۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۲ درصد از داوطلبان انتخابات شورای شهرهای این استان تأیید صلاحیت شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران نمادی از مردم سالاری دینی برای مشارکت در امور جامعه به شما می‌رود و برگزاری انتخابات مختلف اعم از ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورا‌های اسلامی شهر و روستا نمونه‌های بارز دموکراسی و حق انتخاب افراد در کشور محسوب می‌شوند.

دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره سعی داشته‌اند تا مردم را نسبت به انقلاب و خدمات نظام نااُمید کنند و یکی از مسیر‌های ایجاد یأس بین مردم زیر سؤال بردن انتخابات و تلاش برای پائین آوردن مشارکت عمومی در این عرصه مهم و سرنوشت ساز بوده‌است.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن فرهنگی عشیره‌ای همواره نسبت به آرمان‌های انقلاب وفادار بوده‌اند و گواه این ادعا میزان مشارکت بالا و در اکثر موارد ۱۰۰ درصدی آن‌ها در عرصه‌های مهم نظیر انتخابات و راهپیمایی‌های مهم بوده‌است.

در ۲۸ خرداد ماه سال‌جاری استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا شاهد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه باشد و گچساران است.

با توجه به حاکم بودن شیوع کرونا بر کشور ایران، شور و نشاط انتخاباتی از فضای حقیقی به فضای مجازی کوچ کرده و اکثر تحرکات تبلیغاتی نامزد‌ها و گروه‌های سیاسی در این فصل انجام می‌شود.

به گفته فتاح محمدی دبیر ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۹۳ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در این استان ثبت‌نام کردند که در روند تأیید صلاحیت نامزد‌های شورای شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ درصد از داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر در استان برای کسب ۹۱ کرسی با هم رقابت می‌کنند، افزود: صلاحیت ۵۶ نفر از نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان در هیأت‌های نظارت احراز نشده و داوطلبان سه روز مهلت دارند مستندات خود را به این هیئت‌ها در هر شهرستان تحویل بدهند.

محمدی خاطرنشان کرد: هیئت‌های نظارت شهرستانی تا روز ۲۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند مستندات ارائه شده از طرف نامزد‌های معترض را بررسی و نتیجه را به این افراد اعلام کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.