تاریخ انتشار:۰۸:۴۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هم اکنون نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی در حال پایش منطقه حفاظت شده کوه دیل هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مجید نظری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد:  پیش از ظهر امروز آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل گچساران  رخ داد که پس از چند ساعت تلاش  طاقت‌فرسا نیروهای امدادی و مردمی آتش سوزی در  منطقه حفاظت شده کوه دیل مهار شد.

وی ادامه داد:  برای مهار آتش در منطقه حفاظت شده کوه دیل  بیش از 30 نفر به منطقه اعزام شدند و هم اکنون نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طبیعی  در حال پایش منطقه هستند.

نظری گفت:با استفاده از بالگردهای شرکت نفت و گاز گچساران و نیز اکتشافات نفت استان فارس و با اقدامات به موقع نیروهای امدادی گسیل شده به منطقه نیز کمتر از سه هکتار از مراتع و جنگل ها در این آتش سوزی طعمه حریق شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران افزود: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه دیل به دلیل انفجار بخش لرزه‌نگاری نفت گچساران رخ داده بود.

نظری ابراز کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 3فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داد که از مجموع این آتش سوزی‌ها 2 فقره در منطقه حفاظت شده کوه خامی و دیل و یک فقره در کوه‌های مشرف به پلیس راه  رخ داد.

 وی با بیان اینکه 70کیلومتر منطقه گچساران نیاز به آتش بر دارد، ابراز کرد: تا کنون 30کیلومتر آتشبر برای پیشگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران ایجاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران عنوان کرد:  طرح آتشبر برای پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی گچساران  در حال اجرا  است.

 نظری  با بیان اینکه سال گذشته600 هکتار از مراتع  و جنگل‌های گچساران  طعمه حریق شدند، گفت:  آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع  گچساران  در سال گذشته با رشد  51 درصدی نسبت به سال مشابه 98 داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آتش سوزی های در مناطق پلاک انبار شاهی، پشه کان اولیا، نارک، ، دیل ، خنگ بنار و کوه گهر، ماهور باشت، آبریگون و کوه پهن رخ داد.

به گزارش فارس،  بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

برچسب ها: مجید نظری ، کوه دیل
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار