تاریخ انتشار:۰۸:۵۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیر جهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۰۰ تن دانه‌های روغنی کلزار از مزارع گچساران برداشت شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

لیلا عطا زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: امسال 812 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیرکشت دانه‌های روغنی کلزا رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران از مجموع این مزارع  سطح زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا، 63 هکتار کلزای دیم و مابقی کلزای آبی کشت شده است.

 وی با بیان اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا از  نیمه دوم اردیبهشت ماه  آغاز می‌شود، گفت:  پیش بینی می‌شود  امسال 1500 تن دانه‌های روغنی کلزار از مزارع گچساران برداشت شود.

عطازاده عنوان کرد:  امسال پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه کلزا در گچساران ۲.۸ تن محصول برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصول کلزا همزمان با برداشت محصول گندم و جو در این شهرستان انجام می شود، بیان کرد: هر کیلوگرم دانه های روغنی کلزا  امسال 11 هزار تومانتوسط کارخانه روغن‌کشی اکسین خریداری‌می شود.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت از تولید محصول کلزا حمایت می کند.

عطازاده عنوان کرد:کشت محصول کلزا برای خودکفا شدن در زمینه روغن نباتی از اولویت های دولت است.

مدیرجهادکشاورزی گچساران  ابراز کرد:کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

عطازاده با بیان اینکه از آنجایی که بیش از ۹۰ درصد ماده اولیه روغن های خوراکی کشور از واردات تامین می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا دولت از کشت محصولاتی از جمله کلزا که به آب کمتری نیاز دارد حمایت می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.