تاریخ انتشار:۲۱:۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: فرماندار گچساران گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان اجرایی امام (ره) ۳۰۰ الی ۶۰۰ طرح کوچک اشتغال‌زا در قالب طرح سحاب در شهرستان گچساران اجرا می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
نشست کارگروه ایجاد اشتغال در سطح روستا‌ها با مشارکت بنیاد برکت با حضور فرماندار، رئیس بنیاد برکت در استان و دیگر روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این نشست علیرضا اتابک اظهار کرد: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مناطق محروم و کم‌برخودار، اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در مناطق محروم فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت در زمینه پروژه‌های آب خاک، کشاورزی احداث جاده، اشتغالزایی، ایجاد مشاغل خانگی فعالیت دارد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه در زمینه اشتغالزایی در مناطق محروم و کم برخوردار این بنیاد فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است، گفت: سهمیه اولیه شهرستان گچساران در این تعداد طرح اشتغالزایی ۳۰۰ الی ۶۰۰ طرح اشتغالزایی است

اتابک بیان کرد: برای اجرای هر یک از این طرح‌های اشتغالزایی ۱۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با اولویت با کسانی است که ساکن روستا و روستا‌هایی که دارای زیرساخت‌های مناسب دارند انجام می‌گیرد.

فرماندار گچساران عنوان کرد: در گچساران اجرای طرح‌های اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در ۳ مرحله انجام می‌گیرد که در مرحله اول ایجاد اشتغالزایی در هفت روستا که بیش از ۳۳۰خانوار دارد اجرا در مرحله دوم همه روستا‌ها بالای ۱۰۰خانوار و مرحله سوم همه روستا‌های دارای دهیاری‌ها است طرح اشتغالزایی توسط بنیاد برکت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است و تمامی دستگاه‌های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند.

اتابک افزود: تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی، شترمرغ، پرورش شتر، بوقلمون، بلدرچین، ایجاد کارگاه خیاطی، مشاغل خرد مانند آرایشگاه، صنایع دستی، گلخانه‌های کوچک، مکانیکی، تراشکاری، پرورش گیاهان دارویی پرداخت می‌شود.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: در شهرستان گچساران چهار بانک عامل از جمله بانک پارسیان، صادرات، صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض الحسنه مهر ایرانیان این اعتبارات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

اتابک اذعان کرد: اعتبارات ایجاد طرح‌های اشتغالزایی به افرادی که درآمد آن‌ها کمتر از یک میلیون تومان و سن این افراد بین ۱۸الی ۵۵ سال پرداخت می‌شود.

وی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی با نام نویسی در سامانه سحاب می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

فرماندار گچساران با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری با بنیاد برکت هستند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.