تاریخ انتشار:۰۸:۴۴ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: در حالی که محدودیت‌های کرونایی از هفته گذشته در دهدشت اعمال شده است اما فعالیت دلخواه برخی از صنوف پرخطر نشان می‌دهد زور مسؤولان تنها به چند واحد صنفی بازار روز رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
۱۴ ماه از ورود ویروس منحوس کرونا می‌گذرد و موج‌ها را یکی پس از دیگری طی می‌کند، این ویروس کشنده خود جان تازه گرفته و نفس‌ها را قطع می‌کند.

در حالی که وضعیت زرد شهرستان در ماه‌های پایانی سال گذشته مردم را به رسیدن به وضعیت سفید دلخوش کرده و امیدوار بودند زودتر از شر این بیماری خلاص شوند، اما در سال جدید با عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به دستورالعمل‌ها چنان می‌تازد و جان می‌گیرد که صدای ناقوس مرگ حالا در هر کوی و برزنی به گوش می‌رسد.

آمار مبتلایان به کرونا سیر صعودی به خود گرفته است همه بخش‌های بیمارستان، اورژانس و راهرو‌های این مراکز درمانی مملو از بیمارانی است که در اضطراب نفس آخر بودن شب را به سختی به روز می‌رسانند.

شرایط بحرانی شهرستان مسؤولان را بر آن داشت تا پیش از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی ۲ هفته‌ای را آغاز کنند.

اصناف بازار روز و شب بازار و مراکز تجاری اطراف به خاطر واقع شدن در مرکز شهر با وجود مقاومت برخی از کسبه تعطیل شدند با این حال بسیاری از مشاغل پرخطر و زمینه‌ساز تجمعات، با سهل‌انگاری و بی‌مسؤولیتی نسبت به سلامت جامعه همچنان به ارائه خدمات مشغول هستند.

عروسی‌های شلوغ و مراسم‌های عزاداری اموات به عنوان ۲ کانون اصلی در انتقال ویروس بار‌ها از زبان متولیان شبکه بهداشت و درمان اعلام شد این در حالی است که ستاد مقابله با کرونا هیچ گاه توانست چنین تجمعاتی را به تعطیلی بکشاند؛ و حالا در بحبوحه بحران و در شرایطی که می‌طلبد اعمال محدودیت‌ها با شدت هر چه بیشتر رصد و با متخلفان برخورد جدی شود دفاتر ازدواج، آرایشگاه‌ها، گل فروشی و تزیین‌آرایی با دهن کجی به قانون، دستورالعمل‌های کرونا را نادیده گرفته و برای کاسبی خود جان دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهند.

عصر روز گذشته در یکی از دفاتر ازدواج واقع در خیابان شهید نورالدینی جنب بانک مسکن که پیش از این نیز بار‌ها پروتکل‌های بهداشتی را زیر پا گذاشته بود محل برگزاری محفل پیوند یک زوج بود به گونه‌ای که در خیابان‌های اطراف این دفترخانه ترافیک سنگینی از همراهان عروس و داماد در پی داشت.

اینکه چرا عده‌ای به خود اجازه می‌دهند در وضعیت بحران با سلامت جامعه بازی کنند و در چنین روز‌هایی جشن عروسی بگیرند نیاز به بررسی جامعه‌شناسی دارد، اما ناتوانی مسؤولان با چنین واحد‌های قانون شکن که به راحتی پروتکل‌ها را دور می‌زنند درد جامعه را بیشتر می‌کند.

آیا ستاد مقابله با کرونا متوجه برگزاری عروسی‌های کاروانی در سطح شهر نیست؟
برچسب ها: دهدشت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.