تاریخ انتشار:۱۴:۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: اصناف کهگیلویه و بویراحمد در روزهایی که ویروس کرونا طغیان کرده و بازار شهرستان های بزرگ این استان را به تعطیلی کشانده نگرانی هایی دارند که توجه به آن اجرای مصوبات ستاد کرونا را آسان تر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بخش عمده ای از اصناف کهگیلویه وبویراحمد با تمکین به قانون کرکره فروشگاه های خود را پایین کشیده اند اما آنان معتقدند که نباید همه کاسه و کوزه ها بر سر بازار شکسته شود.

کسبه زحمتکش فعال در بازارهای این استان با اشاره به اینکه کسب و کار آنان تعطیل است و اقساط وام های آنان در نزد بانک ها به تاخیر افتاده معتقد هستند همگام با تعطیلی بازار بانک ها هم باید تعطیل شود تا برای بازاریان خسارت دیده از ویروس کرونا در این روزها دردسرساز نشود.

انتظارات بازاریان

صاحب یک فروشگاه عرضه پوشاک در شهر دوگنبدان که یک زن سرپرست خانوار است با اشاره به اینکه از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون چندین بار کسب و کار آنان تعطیل شده و روند ویروس نشان می دهد این آخرین بار نخواهد بود، از مسئولان خواست تا با کمک به پرداخت بیمه مشاغل آزاد،کاهش مالیات به تاب آوری اصناف در برابر این تعطیلی ها کمک کنند.

سهمیه حسین پور با یادآوری اینکه بازاریان جزئی از جامعه هستند و سلامتی هموطنان برای آنان مهم است تصریح کرد: همراهی مسئولان با بازاریان راهکاری برای تحقق تعطیلی واحدهای صنفی است.

وی تاکید کرد:پرداخت اجاره بهای کمرشکن واحدهای تجاری با وجود نبودن درآمد باعث سخت شدن زندگی بر فعالان بازار شده است.

یکی دیگر از بازاریان فعال در شهر دوگنبدان با اشاره به  تعطیلی بازار و فعال بودن واحدهای در حال احداث مانند پتروشیمی و سد چم شیر در گچساران گفت: با وجود فعالیت بیشتر از یکهزار نفر در هر کدام از این طرح ها نباید امیدی به قطع زنجیره کرونا داشت.

احمد علی پور با اشاره به اینکه هم اکنون ماهیانه بیش از سه میلیون تومان اجاره بهای خانه و مغازه پرداخت می کند اضافه کرد: گذران زندگی در این شرایط بسیار سخت است.

یک فروشنده لوازم آرایشی در شهر دوگنبدان با بیان اینکه بسیاری از اجناس داخل فروشگاه وی به دلیل تعطیلی های پی در پی تاریخ مصرف آنان در حال تمام شدن است گفت: این تعطیلی ها برای کاسبان گران تمام می شود.

محمد انصاری از شهروندان خواست سعی کنند با گذشتن از سفرهای غیرضروری،دورهمی های خانوادگی و شرکت در آیین های ختم به قطع زنجیره ویروس کرونا و پایان این محدودیت ها کمک کنند.

رکورد شکنی کرونا و ضرورت تعطیلی بازار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد افراد شناسایی شده آلوده به ویروس کرونا در استان به رکورد بی سابقه ۸۱۴ مورد  در یک شبانه روز رسیده است گفت: چاره ای جز اعمال محدودیت ها برای قطع زنجیره ویروس کرونا نداریم.

حسین کلانتری اضافه کرد: از همه ظرفیت های قانونی برای کمک به اصناف کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شود.

وی بیان کرد: محدودیت های ترافیکی جاده های درون شهری وبرون شهری، پیشگیری از برنامه های دسته جمعی شلوغ مانند آیین های عروسی و دورکاری کارکنان دولت در شهرستان های با وضعیت کرونای قرمز و نارنجی از دیگر برنامه های دولت برای کنترل ویروس کروناست.

همراهی خوب بازاریان

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۰درصد از بازاریان استان از مصوبه ستاد کرونا درباره تعطیلی مشاغل گروه های دوم،سوم و چهارم در شهرستان های قرمز استقبال کرده اند از همراهی اصناف با مسوولان قدردانی کرد.

روح الله باقری فرد اظهار داشت: هم اکنون تنها مشاغل گروه یک شامل سوپرمارکت ها، نانوایی ها، قصابی ها، مرغ فروشی ها و میوه فروشی ها در شهرهای دوگنبدان، دهدشت و یاسوج حق فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر روزانه ۲۵۰ مورد بازدید از اصناف کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت بازرسان و دستگاه های متولی مانند نمایندگان فرماندار، بهداشت و تعزیرات حکومتی انجام می شود.

باقری فرد ابراز داشت: این بازدیدها به منظور پیگیری تحقق مصوبه ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد درباره تعطیل مشاغل گروه های دوم تا چهارم در بازار شهرهای با وضعیت قرمز ویروس کرونا و چگونگی رعایت مراقبت های بهداشتی مشاغل گروه نخست انجام می شود.

مالیات متناسب با درآمد

 مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به در دست اجرا بودن طرح نصب سامانه فروشگاهی گفت : واحدهای صنفی براساس درآمد مکلف به پرداخت مالیات هستند.

محمدعلی غفاری اظهار داشت: سهم اصناف کهگیلویه و بویراحمد از درآمد های مالیاتی پنج درصد است.

کاهش درآمد بازاریان

مدیراتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد معتقد است که به دلیل انتشار ویروس کرونا فعالان بازار استان دچار مشکلات اقتصادی شده اند.

علی ارشدی تاکید کرد: تعطیلی های پی در پی و سرد شدن بازار به دلیل توصیه به خانه نشینی بر وضعیتی معیشتی این قشر تلاشگر اثرگذار بوده است.
نعمت اله  نیکزاد نماینده  اتاق اصناف در کمیسیون های مالیاتی از۹ بار تعطیلی بازارهای استان در سال ۹۹خبر داد و گفت: این تعطیلی ها باعث کاهش شدید درآمد اصناف شده است.

وی بیان کرد: اگرچه وصول مالیات در راستای توسعه خدمات عمومی و رفاهی  یک ضرورت است اما منصفانه بودن میزان مالیات متناسب با درآمد اصناف یک مقوله مهم در راستای تداوم فعالیت واحدهای کسب و کار است. 

برچسب ها: اصناف ، طغیان کرونا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.