تاریخ انتشار:۲۰:۴۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: بعد از گذشت ۵۰ روز از زلزله ۵.۶ ریشتری شهرستان دنا به مرکزیت سی سخت کار ساخت منازل آسیب دیده آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

زلزله پنج و شش دهم ریشتری ٢٩ بهمن سال گذشته درشهرستان دنا باعث ورود خسارت به منازل مسکونی، زیرساخت‌های گردشگری، کشاورزی، دولتی و... شد و از ساعات اولیه وقوع زلزله دستگاه‌های اجرایی، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام، و دیگر نهادهای جهادی جهت کمک به مردم زلزله زده شهر سی‌سخت وارد عمل شدند.

حال با گذشت 50 روز از وقوع زلزله در شهرستان دنا و اسکان موقت خانواده‌های آسیب دیده و پایان کار آواربردار ارزیابی خسارت، تشکیل پرونده و ساخت منازل مسکونی آسیب دیده آغاز شده‌ است.

پژمان نیک‌اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر معاونان وزارت راه و شهرسازی به شهر زلزله زده سی‌سخت و گفت: اجرای پنج طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه باز آفرینی شهری سی‌سخت مصوب شد.

وی گفت: 10میلیارد تومان از این اعتبار مختص به بازآفرینی معابر شهری و هزینه طرح جامع و تفصیلی شهر سی‌سخت است.

نیک‌اقبالی گفت: احداث یک باب کتابخانه در شهر سی سخت، ساخت فرهنگسرا و یک باب مدرسه در شهر سی سخت از جمله این طرح‌ها بوده است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آواربرداری قریب به 70 درصد از منازل آسیب‌دیده شهر سی‌سخت خبر داد و گفت: کار تعمیر  هزار واحد مسکونی آغاز شده‌است.

وی افزود: 30 درصد باقی‌مانده از کار آواربرداری تا پایان فروردین به اتمام می‌رسد و تلاش می‌شود تا آخر تیرماه بازسازی منازل نیز به پایان برسد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.