تاریخ انتشار:۱۲:۲۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج هر روز بی‌رحم‌تر می‌شود اما شاهد تجمعات کرونایی و شلوغی در مکان فروش گیاهان کوهی شهر یاسوج هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

طبق گزارش کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان‌های بویراحمد و دنا امروز به جمع شهرستان‌های قرمز کهگیلویه و گچساران پیوستند تا این استان روزهای سختی را پیش‌رو داشته باشد.

یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرمز شد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و  بیمارستان شهید جلیل یاسوج از بروز فاجعه در صورت عدم همکاری مردم خبر دادند و زنگ خطر را به صدا درآوردند.

با این اوصاف و همچنین وضعیت کل کشور، مشخص می‌شود که سفر رفتن‌ها، تجمعات و دورهمی‌ها، مراسمات و عدم توجه به پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها آخر کار خودش را کرد و نتیجه‌اش وضعیت خطرناک کنونی و روزهای سخت و بحرانی آینده و احتمالا تعطیلی‌ها است.

 

تنها توصیه مسئولان حوزه بهداشت و درمان در این شرایط بحرانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شرکت در مراسمات و تجمعات است.

اما شاید یکی از  مکان‌هایی که از آن غافل شده‌ایم محل فروش گیاهان کوهی فصل بهار واقع در چهار راه سینما قدیم شهر یاسوج است.

دیروز به این مکان سری زدیم متاسفانه عده‌ای از فروشندگان و همچنین مردمی که خریدار بودند نه ماسکی زده بودند و نه فاصله‌ای رعایت کرده بودند.

مکان فروش گیاهان کوهی بسیار شلوغ بود، فروشندگان و خریداران بدون توجه به وضعیت کنونی کرونا و بی رحمی این ویروس در حال خرید و فروش و چانه‌زدن قیمت گیاهان بودند که امیدواریم این مکان از دید متولیان پنهان نماند و در این زمینه تصمیم‌گیری کنند و پشت گوش انداخته نشود.

 

به گزارش فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی روز گذشته از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 478 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه دو هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.
 
دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم‌اکنون 368 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 78 بیمار کرونایی قطعی بوده و 17 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.