تاریخ انتشار:۱۲:۱۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: واحدهای صنفی دارای پایانه فروشگاهی از مزایا و معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل امور مالیاتی این استان در نشست با مدیریت اتاق اصناف با اشاره به اینکه ۲۰ هزار واحد صنفی در استان مکلف به نصب سامانه فروشگاهی هستند گفت: واحدهای صنفی که نسبت به نصب پایانه فروشگاهی با استانداردهای مالیاتی اقدام نکنند، مشمول معافیت های مالیاتی نمی شوند.

محمدعلی غفاری نصب پایانه فروش را مهمترین گام برای تحقق قانون مداری، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و عدالت مالیاتی دانست.
مدیرکل امور مالیاتی کهکیلویه وبویراحمد عدالت مالیاتی را اولویت این اداره کل دانست و ادامه داد: همکاری اتاق اصناف در زمینه اشراف اطلاعات ماموران مالیاتی به عدالت مالیاتی کمک شایانی خواهد کرد.
غفاری وصول مالیات براساس درآمد و مستندات را اولویت دیگر ماموران امور مالیاتی دانست.

مدیراتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست نداشتن تجربه را از مشکلات اصناف دانست و گفت: به دلیل انتشار ویروس کرونا فعالان بازار دچار مشکلات اقتصادی شده اند.
علی ارشدی بر همکاری اداره کل امور مالیاتی با اتحادیه های صنفی کرد.

وی از انجام استعلام مالیاتی برای ۱۱۰ واحد صنفی در اسفند ماه سال گذشته خبر داد و افزود: برای پیشگیری از فرار مالیاتی تعداد سه هزار واحد کسب کار بدون پروانه شناسایی شده اند.
ارشدی بیان کرد: هم اکنون حدود ۸۶۰ واحد بدون پروانه در شهر یاسوج فعالیت دارد که تلاش برای شناسایی آنان ادامه دارد.

نعمت اله نیکزاد نماینده اتاق اصناف در کمیسیون های مالیاتی از ۹ بار تعطیلی بازارهای استان در سال ۹۹خبرداد و گفت: رکود کاهش درآمد اصناف استان نیازمند رعایت عدالت مالیاتی است.
دبیر اجرایی اتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد وصول مالیات در راستای توسعه خدمات عمومی و رفاهی را یک ضرورت دانست و گفت: منصفانه بودن میزان مالیات متناسب با درآمد اصناف یک مقوله مهم در راستای تداوم فعالیت واحدهای کسب وکار است.

در این نشست مقرر شد اتاق اصناف در زمینه شتاب بخشی نصب پایانه فروشگاهی، ثبت نام اصناف در سامانه ثبت نام ابلاغ الکترونیکی با همکاری اتحادیه های صنفی اقدام کنند.
برگزاری دوره آموزشی برای اتحادیه های صنفی از طریق ماموران مالیاتی از دیگر مصوبات این نشست بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.