تاریخ انتشار:۱۰:۴۸ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: بخش لوداب بویراحمد با ۱۲۸ روستا یکی از محروم‌ترین مناطق کشور ایران بوده تا جایی که هنوز بسیاری از این روستاها از امکانات اولیه محروم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با 128 روستا در130 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به 4 ساعت مسافت دارد.

یکی از اهالی روستای میان لوداب می‌گوید: ماه‌ها از کنده کاری جاده فرعی به اصلی روستا توسط پیمانکار شرکت گاز و آب می‌گذرد ولی هنوز ترمیم صورت نگرفته و خواهان بهسازی آب شرب روستا هستیم.

عبدالله پیلغوش از اهالی روستای آبچناران نیز می‌گوید: 5 خانوار در محدوده‌ای از روستا زندگی‌ کنیم که نیاز به احداث یک پل برای تسهیل در رفت و آمد داریم که انتظار می‌رود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه مساعدت کند.

شعبان فروغ زاده از اهالی چشمه لیرو نیز خواستار تامین آب شرب سالم این روستا شد و افزود: شرکت آب و فاضلاب در این زمینه چاره اندیشی کند زیرا دیگر مردم بیش از این تحمل چشم انتظار ماندن را ندارند.

عباس اعظمی‌فر نیز گفت: اهالی روستای چال سوخته دوسیری دارای شاخه فرعی به طول 300 متر تا جاده اصلی چال شاهین فاصله دارد ولی در فصل زمستان به سختی تردد دارند و هرگونه وسیله و کالا را باید از ابتدای جاده روستا از خودرو پیاده کرده و با استفاده از الاغ به منزل بیاورند و برای تامین آب شرب نیز مشکل داریم.

دهیار روستای گردنگاه لوداب می‌گوید: این روستا با 75 خانوار و جمعیتی افزون بر 400 نفر هنوز فاقد اجرای طرح هادی بوده و در زمینه تردد در داخل روستا مشکلات فراوانی وجود دارد که ضروری است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه چاره اندیشی کند.

اهالی روستای کَمَک نیز از نبود مدرسه راهنمایی گلایه دارند و می‌گویند: اکثر دختران و پسران این روستا به دلیل نبود مدرسه دوره راهنمایی ترک تحصیل می‌کنند و برخی نیز مجبور به مهاجرت از روستا و سکونت در حاشیه شهرها می‌شوند و به دلیل نبود شبکه گاز مجبور به قطع درختان بلوط برای فرار از سرمای زمستان هستیم.

هادی خدیر از اهالی روستای کَمَک بیان کرد: این روستا فاقد خانه بهداشت بوده و مردم برای انجام تست و معاینات پزشکی مجبور به عزیمت به روستای همجور از مسیر ناهموار و کوهستانی هستند زیرا هنوز جاده 7 کیلومتری این روستا آسفالت نشده است.

احمد حکمت‌جو نیز یادآور شد: روستای شهید دانشی آبمورد لوداب با 130 خانوار و جمعیتی افزون‌بر 800 نفر فاقد اینترنت پرسرعت بوده و این موضوع سبب شده دانشجویان و دانش آموزان در این شرایط کرونایی از آموزش فضای مجازی محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 70 یک دستگاه پل ارتباطی برای تسهیل در رفت و آمد مردمن این روستا و دسترسی به اراضی کشاورزی کلنگ زنی که بعد از ساخت دو پایه پل، پروژه به صورت نیمه تمام رها شده است.

رضا یزدان‌پناه از اهالی روستای چشمه پوتی له فراخ نامداران نیز ابراز کرد: این روستا با وجود فاصله دوکیلومتری تا جاده اصلی گلال اما از نعمت جاده مناسب برخوردار نیست به گونه‌ای که با اولین بارش برف و باران امکان تردد خودرو در این جاده وجود ندارد.

رحم علی قهرمانی‌پور افزود: روستای چال سوخته دوسیری از توابع دهستان چین با داشتن 7 خانوار از نعمت آب شرب سالم محروم است و چشمه روستا در بهار و تابستان جوابگو نیست و کم کم رو به خشکی می‌رود.

جابر امین مقدم از اهالی روستای چال شاهین نیز می‌گوید: این روستا با داشتن 45 خانوار و تقدیم دو شهید گرانقدر به نظام و انقلاب از داشتن جاده مناسب، شبکه آب شرب سالم، شبکه گازرسانی، مسجد، خانه بهداشت، طرح هادی روستایی محروم است.

رحمان عباسی بیان کرد: اهالی روستای اشکفت سیاه لوداب به دلیل نبود جاده مناسب، شبکه گازرسانی و عدم اجرای طرح هادی از مسئولان و متولیان امر گلایه دارند و خواسته آنان رفع این مشکلات در کمترین زمان ممکن است.
فقر , فقر , فقر , فقر , فقر , فقر , فقر , فقر , فقر , فقر ,

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.