تاریخ انتشار:۱۰:۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
عصر دنا: ۳۶ هزار نفر بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی این استان گفت: ۳۶ هزار نفر بیمار کرونایی در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن هستند.
محمدمهدی بانشی افزود: روند فوتی‌های کرونا در هفته‌های پیش رو، با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها صعودی خواهد بود.

وی اضافه کرد: تعداد موارد مثبت کرونایی استان در اسفند ماه چهار هزار و ۸۷۲ نفر و فروردین ماه نیز تا امروز چهار هزار و ۴۳ نفر بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این روند بسیار نگران کننده است و احتمال دارد تا آخر ماه شیب افزایشی داشته باشد.

بانشی بیان کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان در اسفند ماه ۲۶ فوتی، بهمن ۱۱ فوتی و فروردین ۱۷ مورد فوتی بوده است.
وی ادامه داد: نمونه گیری در اسفندماه ۹۹ به ۳۷ هزار و ۶۴۵ نفر رسید و روند نمونه گیری در استان رضایت بخش است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شیوع کرونا در استان نسبت به کشور خیلی بالاست به گونه‌ای که در کشور ۲.۳ و در استان ۵.۱ درصد است که ناشی از بیمار یابی خوب است.
بانشی ادامه داد: لنده بیشترین و در گچساران کم‌ترین شیوع کرونا در استان وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۵ نفر با تست مثبت مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
وی اضافه کرد: میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا در استان ۶۸ سال است که فوتی‌های استان بیشتر در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای رخ داده است.

بانشی گفت: روند بستری‌های استان بسیار ناگوار است و در هفته گذشته ۳۹۴ بستری داشتیم که در هفته‌های قبل‌تر این میزان زیر حدود ۱۳۰ نفر بوده که نشان دهنده افزایش بیماران است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود سه هفته است که استان وارد پیک شدیدی شده است و از سیر ۹۴۷ نفر مثبت به ۱۹۰۰ نفر مثبت رسیده است.

بر اساس آخرین آمار تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۷ هزار و ۸۷۵ مورد گزارش شده است.
همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم استانی هایمان جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کرونا در استان به ۴۷۶ نفر رسید.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین