تاریخ انتشار:۲۱:۱۲ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: با توجه به افزایش شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روز‌های آینده قابل انتظار است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر پرویز یزدان پناه افزود: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، چرام و دنا هستند.

دکتر یزدان پناه اضافه کرد: تعداد موارد مثبت در نمونه‌ها دریافت شده حدود ۴۰۰ نفر بوده است که ابن تعداد بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بوده است و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری کرنا قرار گرفته است.
وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا شیوع کرونا تاکنون را ۲۶ هزار و ۹۰۱ نفر اعلام کرد و گفت: وضعیت کرونا در کل استان نگران کننده بوده و تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روز‌های آینده قابل انتظار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: با توجه به روند افزایش تعدادا بیماران کرونایی پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده همه تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.
دکتر یزدان پناه به راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری اشاره کرد و افزود: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی، ماندن در خانه، حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و راعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلی است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.