تاریخ انتشار:۲۲:۲۳ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰
قبل از ۱۵ اردیبهشت؛
عصر دنا: ورود عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان بویراحمد قبل از ۱۵ اردیبهشت ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: ورود عشایر و دامداران به مناطق ییلاقی قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است.
عباس حسن زاده افزود: با توجه به آغاز فصل بهار و رویش گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و نابودی جنگل‌ها و همچنین طی اطلاعیه کوچ بهاره عشایر در سال ۱۴۰۰ زمان حرکت دامداران و عشایر در مناطق قشلاقی تا قبل از دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ و ورود دامداران به مراتع ییلاقی تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ممنوع است.

وی اضافه کرد: چنانچه کوچ خارج از موعد مقرر انجام شود از ورود به مناطق مزبور ممانعت بعمل می‌آید و مشمول جریمه قانونی می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: بنابراین به دلیل همکاری نکردن استان‌های همجوار برای جلوگیری از خروج دام و ورود به حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به ترافیک در مسیر جاده اصلی و مشکلات زیادی برای این استان بخصوص شهرستان بویراحمد در ورودی گلوگاه «کوشک» بوجود آمده است.

حسن زاده بیان کرد: با مساعدت و همکاری دادستان مرکز استان، دستگاه قضایی، مراجع انتظامی و تلاش و حضور شبانه روزی ماموران اداره از ورود دام تا موعد مقرر جلوگیری می‌شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.