تاریخ انتشار:۲۰:۲۰ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: ۱۸۸ واحد صنفی متخلف شهرستان کهگیلویه در طرح گشت نوروزی شناسایی و جریمه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: طرح گشت نوروزی از بازار همزمان با سراسر کشور، از ۱۵ بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.
احمد حکیم افزود: در این طرح ۵ گروه بازرسی از دستگاه‌های نظارتی در دو نوبت صبح و عصر بر بازار نوروز نظارت دارند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح تا کنون ۶ هزار و ۷۴۲ مورد بازرسی از اصناف انجام گرفت که در این بازرسی‌ها ۱۸۸ واحد صنفی متخلف شناخته شده و با تشکیل پرونده، برای اعمال قانون به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
حکیم ادامه داد: واحد‌های صنفی متخلف، یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.
وی به عمده تخلفات صنفی موجود در بازار اشاره کرد و گفت: گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، ارائه ندادن فاکتور و رعایت نکردن دستتورالعمل‌های بهداشتی مهمترین تخلفات صنفی است که با متخلفان برخورد‌های قانونی انجام گرفت.

دادستان شهرستان کهگیلویه نیز گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت کنترل بازار و قیمت‌ها بویژه در ایام نوروز، همه گروه‌های نظارتی شهرستان فعال و بر بازار نظارت می‌کنند.
عبداله سعادتیان افزود: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد‌های قانونی انجام می‌گیرد و واحد‌های درستکار نیز تشویق می‌شوند.
وی اضافه کرد: این بازرسی‌ها در همه ایام سال ادامه دارد و بازرسان با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات لازم برای داشتن بازار مطلوب را انجام می‌دهند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.