تاریخ انتشار:۰۸:۲۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
عصر دنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تست‌های مثبت هفته سهمگینی را پشت سر گذاشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمدمهدی بانشی در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط خطرناک کرونایی که ممکن است بر استان حاکم شود و وضعیتی مثل خوزستان و به مراتب بدتر از آن استان پیدا کنیم اظهار کرد: استان خوزستان پیک‌های متعددی را پشت سر گذاشته، اما استان ما چنین وضعیتی نداشته که اگر وارد پیک جدید شویم دچار مشکل جدی خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: پیک از هفته پیش وارد استان شده، ولی بیماریابی ما به قدری خوب و زیاد بوده که توانستیم در برابر ویروس مقاومت کنیم بیماری اکنون با ما در حال زورآزمایی است و چند روز دیگر که کولر‌ها روشن شود با گرم شدن بیشتر هوا به خصوص در مناطق گرمسیری خطر را بیشتر احساس خواهیم کرد.

وی به بازدیدی که از بازار استان شده اشاره کرد و با بیان اینکه مردم خوشبختانه بهتر و بیشتر رعایت می‌کنند افزود: به جز عده‌ای از جوانان بقیه اصناف خوب رعایت می‌کنند.

این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از وضعیت کافی‌شاپ‌ها گفت: در خیابان هم که خوب بنگریم همان‌هایی که به کافی شاپ‌ها رفت و آمد می‌کنند کمتر دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تست‌های مثبت هفته سهمگینی را پشت سر گذاشتیم افزود: به دنبال رهگیری هر چه بیشتر بودیم و سعی بر این بود که از هر نفر مثبت تا ۱۵ نفر از نزدیکان را تست‌گیری کنیم، اما با روند افزایشی تعداد مثبت‌ها از ۶۰۰ و اندی به ۹۴۶ مثبت روند رهگیری کاهش یافت.

بانشی به روند صعودی رشد مبتلایان به ویروس اشاره کرد و گفت: روند از صعودی حسابی به صعودی تصاعدی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه روند دو هفته دیگر خود را به صورت واقعی نشان می‌دهد افزود: باید سعی کنیم این پیک را با ملایمت پشت سر بگذاریم تا واکسن به دست ما برسد تعداد ۱۳۰۰ دوز واکسن برای سیستم درمان به استان آمده که باید سعی کنیم برهه کنونی را پشت سر بگذاریم تا با تزریق همگانی واکسن مشکلات را پشت سر بگذاریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار