تاریخ انتشار:۱۸:۵۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: سقف افزایش اجاره بها در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا ۱۵ درصد است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، دومین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با هدف ارائه راهکار‌های پیشگیرانه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، مشکلات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و بهره مندی از ظرفیت قانونی در کاهش جمعیت کیفری استان برگزار شد.
رییس کل دادگستری استان نیز در این جلسه در خصوص اجاره بهاء و افزایش آن گفت: در کشور‌های دیگر قوانین خاص وجود دارد و افزایش اجاره‌ها به صورت دلخواه نیست.
آقای نگین تاجی افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا ۱۵ درصد به میزان اجاره افزوده شده است.
وی با انتقاد به نبود فضای سبز مناسب در وردی و خروجی شهر یاسوج گفت: اهمیت ورودی‌های شهر آن قدر مهم است که هر ورودی با نماد و ویژگی‌های خاص خود می‌تواند، حس تعلق و هویت را در میان ساکنان و تازه واردان ایجاد کند.

رییس کل دادگستری استان با تاکید بر اینکه این موضوع در حوزه اختیارات شهرداری، شورای شهر و دهیاران است اضافه کرد: اگر بحث عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهیم باید هر نهادی وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد.
وی گفت: احکام کمیسیون ماده صد در شهر یاسوج اجرا نمی‌شود پس چگونه می‌شود جنبه پیشگیرانه آن را در نظر گرفت.
نگین تاجی با اشاره به اجرایی نشدن طرح تفضیلی در شهر یاسوج تاکید کرد: سازمان بازرسی استان باید برای پیشگیری از وقوع جرم ورود کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: امروزه یکی از جرایمی که در استان بسیار دیده می‌شود تهدید و توهین است که موجب خدشه دار شدن روحیه مردم می‌شود که یکی از عوامل این ناهجاری‌ها می‌تواند شهر سازی و شهر نشینی باشد.
علی ملک حسینی با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ سازی در جامعه بیشتر کار شود افزود: شهرداری‌ها و شورای شهر باید از حاشیه‌ها پرهیز کنند و باز سازی شهر را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه در چند روز اخیر پرونده‌های ورودی در دادسرا دو برابر میانگین کشوری شده است ادامه داد: باید همه دستگاه‌ها با شهرداری هماهنگ شوند تا بخشی از مشلات شهری را برطرف کنیم.
دادستان عمومی انقلاب مرکز استان ادامه داد: باید برای معرفی استان وخود در وردی‌های شهر از المان‌هایی استفاده کنیم که معرف فرهنگ ما باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به طرح نماد گفت: این طرح با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان اجرا و در مراحل اولیه آموزش و پالایش انجام می‌شود.
آقای حسنی افزود: در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی و دیگر مسائل اجتماعی ارزیابی می‌شوند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین